Data
27 de March de 2012

 

Els usuaris del TRAM Metropolità d’Alacant estan cada vegada més satisfets amb el servici de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV). Així es desprén de l’Índex de Satisfacció del Client (ISC) de l’any 2011 en el que els viatgers fan una valoració global molt positiva del servici i ho puntuen amb un 8,34 sobre 10.
 
Els resultats d’este estudi d’opinió sobre la qualitat del servici de la xarxa alacantina mostren que els clients fan una valoració satisfactòria de les quatre línies del TRAM. De fet, la qualificació global ha crescut 0,34 punts respecte al passat any.
 
L’estudi, realitzat el mes de juliol sobre un total de 1.524 entrevistes, permet conéixer el perfil i característiques dels viatgers dels tramvies, trenes-TRAM i unitats dièsel, així com la importància que estos atorguen als diferents aspectes del servici. L’ISC realitzat enguany mostra, entre altres coses, que el 97 per cent dels clients del TRAM manifesta un elevat índex de satisfacció amb el servici i només un 0,7 per cent diu estar insatisfet.
 
D’entre els 22 atributs valorats pels viatgers en l’enquesta, 19 superen els huit punts de qualificació. Entre estos, els aspectes del servici que han rebut millor avaluació són la puntualitat, la rapidesa en el transbord i la neteja dels trens. Els 3 atributs restants també han rebut valoracions altes, superiors a 7 punts, encara que sense arribar a la mitjana global, i són el preu, la freqüència i les cues.
 
La Línia 4 (Luceros-Playa San Juan) és la millor valorada amb un 8,6; seguida de la Línia 1 (Luceros-Benidorm), puntuada amb un 8,59, mentres que la Línia 3 (Luceros-El Campello/Venta Lanuza) és la tercera millor situada amb un 8,2. La Línia 9 (Benidorm-Dénia) ocupa el Quart lloc amb 7,8 punts.
 
Perfil dels usuaris i característiques d’ús
 
El perfil dels usuaris que utilitzen el TRAM, segons les enquestes realitzades, es concreta en una dona, de nacionalitat espanyola, amb una mitjana d’edat de 39,3 anys, amb un nivell d’estudis mitjans (FP-BUP-COU), de classe social també mitja, que treballa per compte d’altri, que residix en la província d’Alacant i que no disposa de vehicle particular per a realitzar els desplaçaments.
 
Les usuàries del TRAM sempre han sigut més nombroses que els clients masculins, però enguany s’ha registrat la proporció més alta dels últims sis anys. Segons l’ISC de 2011 les dones representen en l’actualitat el 62,6 per cent dels viatgers, enfront del 37,4 per cent que són hòmens.
 
Quant a l’edat, la mitjana ha augmentat lleugerament fins a situar-se en els 39,3 anys, sent el segment de la població d’entre 30 i 39 anys el més significatiu. Al contrari, el col·lectiu d’usuaris entre els 25 i els 29 és el que menys utilitza el TRAM.
 
El perfil sociodemogràfic dels usuaris del TRAM assenyala que els viatgers amb estudis mitjans (FP, BUP i COU) són els majoritaris, concentrant el 37 per cent del total. Els que tenen estudis universitaris ocupen un 27,1 per cent i els bàsics un 35,9 per cent.
 
La classe social més abundant entre els viatgers de TRAM és la mitjana, amb un 40,9 per cent del total, seguit de la baixa-mitja baixa, amb el 33,8 per cent i de l’alta-mitja alta, amb un 25,3 per cent.
 
Quant a les característiques d’utilització del TRAM, els usuaris que ho utilitzen tots els dies laborables representen un percentatge del 39,8 per cent, seguit de dos o tres dies a la setmana, amb un del 29 per cent.
 
El tipus de bitllet més utilitzat és la targeta Móbilis amb la que viatja un 46,5 per cent dels clients, seguit del bitllet senzill que és utilitzat pel 20,5 per cent dels usuaris.
 
Motius del viatge i procedència
 
El motiu més habitual del viatge és per qüestions de treball amb un 36,8 per cent, seguit de l’oci amb un 25,4 per cent. Els següents motius són els trasllats per visites (9,2 per cent), les gestions (7,9 per cent), les compres (7,5 per cent) o el turisme (6 per cent).
 
Un 59,5 per cent dels usuaris són obligats (no disposen de cotxe) enfront del 40,5 per cent restants que són no obligats, és a dir, encara que tenen un vehicle particular preferixen utilitzar el TRAM per a realitzar els seus desplaçaments.
 
D’altra banda, més del 40,7 per cent procedix de la ciutat d’Alacant, i en menor grau de Sant Joan, El El Campello, La Vila, Benidorm i altres poblacions de la província. A més, el 23,4 per cinyell dels usuaris són estrangers.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...