Gestió ambiental i qualitat

De manera conseqüent amb els valors inherents al transport públic, el servei de transport ferroviari prestat per Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) manté el compromís de realitzar la seua activitat amb el màxim respecte i protecció al medi ambient.

Des de l’any 2010 FGV disposa d’un sistema de gestió ambiental certificat per AENOR, segons la norma internacional UNE-EN ISO 14001 de gestió ambiental, tant en l’àmbit de Metrovalencia com en el del TRAM d’Alacant.

FGV també disposa d’un Sistema de Gestió de Qualitat del Servei de Transport Públic de Passatgers per la Norma de Qualitat Europea UNE-EN 13816, en totes les línies de metro i tramvia de les dues explotacions comercials, certificat per AENOR. Aquesta norma estableix un Servei de Referència que determina els nivells d’exigència de qualitat en 8 criteris específics, entre els quals cal destacar la Rapidesa, Atenció, Oferta, Confort, etc.

El procés de certificació per la norma UNE -EN 13816 de les línies d’Alacant es va iniciar en 2008 amb les Línies 1, 3 i 4 de TRAM d’Alacant per a estendre’s posteriorment a totes les línies.

De la mateixa manera, el Sistema de Gestió de Qualitat d’FGV s’ha certificat per l’ISO 9001 amb abast a tota l’empresa, l’objectiu últim de la qual és la revisió i millora dels processos de l’empresa que tinga com a conseqüència la millora l’eficiència de tota l’empresa i, conseqüentment, del servei que prestem als nostres clients i clientes.

Les certificacions de qualitat incideixen en aspectes com la puntualitat, neteja dels trens i estacions, atenció a la clientela, accessibilitat i la informació oferida, aspectes la millora afecta dels quals favorablement en la satisfacció de les nostres viatgeres i viatgers.

Certificacions