Data
01 de July de 2011

Més de dos milions i mig de viatgers han utilitzat la L-4 del TRAM d’Alacant des de la seua inauguració

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) celebra demà el quart aniversari de la inauguració de la Línia 4 del TRAM Metropolità d’Alacant que actualment cobrix el trajecte entre Luceros i el baixador de Plaça La Corunya en la platja de Sant Joan i que, el 15 de juny del 2007, va començar donant servici a una primera fase compresa entre Porta del Mar i Avinguda de les Nacions.

Des de la seua posada en marxa, la Línia 4 ha sigut utilitzada per més de dos milions i mig de viatgers. El passat any van ser 865.226 els clients de FGV que van utilitzar els seus servicis i, només en el que va d’any, ja s’han registrat més de 400.000 els usuaris.

En estos quatre anys, la L-4 del TRAM Metropolità d’Alacant ha patit dos canvis fonamentals en el seu traçat que han marcat un continu increment de viatgers. El primer va ser l’ampliació efectuada el 19 de desembre del 2009, amb un bucle que va acostar el tramvia als veïns de la platja de Sant Joan i va permetre obrir set nous baixadors.

El segon canvi transcendental que va determinar l’increment d’usuaris d’esta línia va ser el trasllat de la seua capçalera el 18 de juny del 2010 des de Porta del Mar a la nova estació de Luceros, en el cor econòmic i administratiu de la ciutat.

La Línia 4, servida diàriament per tramvies Bombardier amb una freqüència de pas de trenta minuts, disposa actualment de díhuits parades (Luceros, Mercat, MARQ, Sangueta, La Iseta, Albufereta, Lucentum, Miriam Blasco, Sergio Cardell, Trident, Av. Nacions, Cap Hortes, Av. Benidorm, Londres, Plaça de La Corunya, Institut, Països Escandinaus i Holanda) i atén una població de més de 30.000 habitants, que en els mesos d’estiu pot arribar a duplicar-se.

Increment continu d’usuaris
Des de la seua inauguració el creixement de viatgers de la L-4 ha sigut continu, principalment a causa de l’esforç inversor per millorar el servici realitzat pel TRAM que, a més de les esmentades ampliacions i canvis en el traçat, ha realitzat en esta línia altres actuacions com l’allargament d’andanes perquè puguen circular composicions dobles o l’habilitació dels servicis nocturns del Tramnochador en els caps de setmana d’estiu.

En concret, durant els sis mesos i mig de funcionament del primer tram de la línia, l’any 2007, esta va ser usada per 145.513 usuaris; en 2008 van ser 541.690 els passatgers que van utilitzar els seus servicis i, en 2009, 674.240. L’any 2010, ja amb el segon tram de línia funcionant i també amb la capçalera en l’estació d’Estels des de mitjans de juny, els viatgers van ser 865.226. En el present exercici, segons les dades comptabilitzades a 31 de maig, els clients registrats en la L-4 ja aconseguien els 393.623.

Notícies relacionades

20 - 06 - 2026

TRAM d´Alacant va desplaçar el mes de maig passat més de 1,6 milions de viatgers

La Línia 2 va ser la més utilitzada, amb 602.240 usuaris i Luceros va ser l'esta-ció més concorreguda en sumar...
07 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant ampliarà les andanes de la parada de Porta de la Mar per a adaptar-los als nous tramvies que s’incorporen enguany

El procés de licitació s'ha obert per un import superior als tres milions d'euros i un termini d'execució de huit...
03 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant oferix este dissabte el primer servici especial nocturn previ a Fogueres amb motiu de la Desfilada del Ninot

S'ha previst reforçar el servici de les Línies 2, 3 i 4 fins a les tres de la matinada per...