Data
27 de May de 2018

FGV intensifica les accions per a reduir el nombre de viatgers sense títol de transport en les seues línies de TRAM d’Alacant i Metrovalencia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha començat a implantar un conjunt de mesures per a reduir l’índex de frau que es registra en les línies en servici del TRAM d’Alacant i que també s’aplicaran en Metrovalencia.
 
Entre les mesures proposades s’ha establit l’increment dels suplements o sancions per viatjar sense títol de transport, que passarà de 50 a 100 euros, a partir del pròxim 1 d’abril. A més es realitzarà una nova planificació i intensificació dels controls que de manera habitual es realitzen en trens i tramvies, comptant amb la col·laboració de la Policia Autonòmica.
 
Les mesures contra el frau també comprenen diferents accions organitzatives i tècniques, com la promoció de la targeta portamonedes TuiN en les seues distintes modalitats, la instal·lació progressiva de línies de validació en les estacions de superfície o l’automatització de l’obertura i tancament dels vestíbuls de superfície.
 
Este conjunt de mesures es complementaran amb les pròximes campanyes informatives i altres accions de conscienciació i comunicació que realitzarà l’empresa pública, amb l’objectiu d’informar els clients.
 
TRAM d’Alacant va tancar el passat exercici amb un índex de frau estimat del 3,86% en el conjunt de les seues línies. Per part de Metrovalencia es va registrar en 2017 un índex de frau estimat del 2,74% en el conjunt de les seues línies. Este percentatge representa la mitjana dels viatgers que accedixen de manera irregular als trens i tramvies, i que són detectats en els controls que de manera constant realitza el personal de l’empresa.
 
En 2017, com resultat dels diferents controls realitzats pel personal d’intervenció de FGV, a Alacant es van imposar un total de 1.708 suplements o sancions econòmiques i 8.559 en Metrovalencia.
 
Els suplements emesos corresponen a persones que viatgen sense el títol de transport, no ho han validat a l’entrada, el títol no complix les seues condicions de validesa, té un contingut il·legible totalment o parcialment, ha caducat, o correspon a una zona diferent de la del viatge realitzat.
 
També es considera frau el d’aquelles persones que viatgen amb un títol de transport personalitzat suplantant a la seua titular o contravenint qualsevol altra norma d’ús, així com als que han recarregat el seu títol de transport en una targeta sense contacte de manera fraudulent.
 
Les persones a qui se’ls impose este suplement, que serà de 100 euros a partir de l’1 d’abril, tenen un termini de pagament de 30 dies naturals, amb el descompte del 50% dins dels primers 15 dies.
 

Notícies relacionades

20 - 06 - 2026

TRAM d´Alacant va desplaçar el mes de maig passat més de 1,6 milions de viatgers

La Línia 2 va ser la més utilitzada, amb 602.240 usuaris i Luceros va ser l'esta-ció més concorreguda en sumar...
07 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant ampliarà les andanes de la parada de Porta de la Mar per a adaptar-los als nous tramvies que s’incorporen enguany

El procés de licitació s'ha obert per un import superior als tres milions d'euros i un termini d'execució de huit...
03 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant oferix este dissabte el primer servici especial nocturn previ a Fogueres amb motiu de la Desfilada del Ninot

S'ha previst reforçar el servici de les Línies 2, 3 i 4 fins a les tres de la matinada per...