Data
16 de July de 2013

Bonig confirma que la Línia 2 del TRAM d’Alacant entrarà en servei en un termini de quatre mesos

 

La consellera d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient, Isabel Bonig, ha confirmat hui durant una trobada amb els mitjans de comunicació celebrat a Alacant que “en un termini de quatre mesos la Línia 2 del TRAM d’Alacant començarà a prestar servei, una vegada es completen els processos previs necessaris per a la seua posada al punt”. 

“En aquests moments, entenem que el més operatiu és procedir a la posada en marxa, en el termini tècnicament més curt possible, de la Línia 2, i que siga gestionada en principi per FGV. No es tracta d’un canvi de posició política, sinó d’adaptar-nos a les circumstàncies i de procedir a una solució que és possible i viable”, ha destacat la consellera.
 
En la seua intervenció, Bonig ha recordat que “la Línia 2 ha comptat amb una inversió en infraestructura d’uns 147 milions d’euros i que forma part de l’aposta que la Generalitat va realitzar fa anys per la transformació del “Trenet” entre Alacant i Dénia per una xarxa moderna, eficaç i eficient”.
 
“Des de 2003 s’han invertit prop de 650 milions d’euros en infraestructura i uns 150 milions en material mòbil en el TRAM d’Alacant”, ha destacat. La xarxa ha passat de transportar 1,7 milions de viatgers en 2003 a més de 6 milions d’usuaris en 2012.
 
Treballs previs per a la posada en marxa de la Línia 2
 
Bonig ha confirmat que “el calendari amb què treballa la Conselleria és iniciar ja mateix les primeres actuacions de manera que les proves de funcionament de la línia puguen començar després de Fogueres, i la línia puga funcionar amb normalitat al setembre, a la volta de vacacions i amb l’inici del curs universitari”.
 
Prèviament a la posada en servei és necessària la revisió i inspecció de tota la infraestructura, així com els sistemes d’electrificació, senyalització i comunicacions per a comprovar el seu bon estat (subestacions elèctriques, catenària, motors d’aparells de via, equips d’encreuaments semafòrics…) i realitzar, si és el cas, les reposicions i reparacions que procedisca.
 
En aquesta primera fase d’explotació, el servei bàsic tindrà una freqüència cada 15 minuts entre les 07,00 hores i les 22,00 hores, amb un servei reduït cada 30 minuts entre les 06,00 hores i les 07,00 hores i entre les 22,00 hores i les 23,00 hores. A més s’ha previst un servei reforçat cada 8 minuts en els moments de major afluència i eixida de la Universitat. La demanda de la línia prevista està per damunt dels 3 milions de viatges a l’any.
 
Procés de contractació
 
Bonig ha fet un resum del procés seguit en els últims anys per a resoldre la gestió d’aquesta línia i ha recordat que el Consell va licitar en 2010, a través de l’Agència de la Mobilitat, un contracte per a la prestació del servei de transport de viatgers de la Línia 2.
 
“En aquells moments, s’entenia que era millor i factible la gestió privada del servei per a una línia de nova implantació. Ara bé, tots sabem que la crisi econòmica que patim ha transformat les condicions financeres i creditícies, tant per al sector públic com per a les empreses privades, de manera que el que era perfectament factible fa uns pocs anys, en aquests moments no ho és”, ha argumentat la consellera.
 
“Al Gener del 2012 –Ha continuat- l’Agència Valenciana de Mobilitat va renunciar a l’adjudicació del contracte, per falta de recursos pressupostaris. Immediatament obrim un nou concurs per a determinar l’adjudicació de la gestió de la línia 2 del TRAM, mitjançant la configuració d’una empresa mixta. En aquest temps, hem redactat un plec de clàusules que ha sigut informat favorablement per l’Advocacia de la Generalitat, però que implicava unes xifres que en aquests moments no es poden assumir per la Generalitat des del punt de vista del deute”.

Notícies relacionades

04 - 10 - 2024

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre

Metrovalencia i TRAM d’Alacant permeten accedir en transport públic a les propostes festives organitzades per la Generalitat La programació d'actes...
01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...