Data
08 de April de 2014

Bonig: “La gestió més eficient de FGV ens ha permés no pujar el preu del bitllet”

La consellera d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient, Isabel Bonig, ha assegurat  que “l’esforç realitzat per a aconseguir una gestió més eficient en Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha permés no incrementar els preus dels títols de transport propis en Metrovalencia i TRAM Metropolità d’Alacant en el present any, mantenint per segon exercici consecutiu les tarifes en el cas de Metrovalencia”.

Bonig hi ha assenyalat que “la responsabilitat dels gestors públics davant de la situació econòmica actual ha comportat l’aplicació d’una sèrie de mesures d’ajust que estan demostrant ara la seua eficàcia, atés que l’estalvi aconseguit permet mantindre els preus del transport públic ferroviari, la qual cosa suposarà un important alleujament per a les butxaques dels valencians”.

La consellera ha presentat, acompanyada pel director-gerent de FGV, Pablo Cotino, un balanç sobre l’evolució del pressupost de l’empresa entre 2011 i 2014, en el que partint de les mesures de racionalització aplicades en el Sector Públic Empresarial i Fundacional Valencià “es constata el treball realitzat per empleats i directius en els últims anys per a oferir un transport segur, eficient, de qualitat i sostenible des del punt de vista ambiental i econòmic”.

Bonig ha recalcat que “Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha reduït en més de 38 milions d’euros anuals els seus despeses d’explotació en el període 2001-2014”, atés que, en 2011, “el seu pressupost operatiu va ser de 147,8 milions, mentres que el de 2014 és de 109,6 milions d’euros”.

La també presidenta del Consell d’Administració de FGV ha destacat que l’empresa pública “ha aconseguit reduir aquesta important quantitat econòmica amb la decidida aplicació d’una sèrie de mesures que han anat des de la reducció de personal i disminució del 10 per cent dels sous dels treballadors -21 milions d’euros- fins a la programació de nous Plans de Servei -6 milions d’euros-, passant per la renegociació de contractes de subministraments i manteniment -set milions d’euros-, la simplificació de l’estructura organitzativa i reorganització d’àrees i unitats de treball –Passant de 16 a 2 direccions- i la limitació salarial dels directius -100.000 euros a l’any-”.

En aquest sentit, la consellera ha explicat que el “dur però necessari retall en personal, a través d’un acomiadament col•lectiu, ha significat reduir de 93,2 milions a 66,7 milions d’euros dita partida entre 2011 i 2014, un descens de 27 milions derivat del procés de reestructuració realitzat en FGV que ha comportat l’extinció de 300 llocs de treball amb el consens de la majoria dels sindicats a través de prejubilacions i eixides voluntàries i la reducció salarial per a tots els treballadors del 10 per cent”.

En la seua intervenció hi ha assenyalat que “aquest procés de reestructuració obliga a realitzar “més amb menys” el que ha implicat que, a pesar de reduir la seua plantilla, FGV no ha tancat cap línia en servei i ha aconseguit ampliar la seua xarxa amb la posada en funcionament de la Línia 2 del TRAM d’Alacant i en 2015 se sumarà l’ampliació a Riba-roja a la xarxa de Metrovalencia”.

Disminució del cost de funcionament

Segons l’opinió de Bonig, “els ciutadans podran apreciar els fruits obtinguts per aquesta política d’austeritat en comprovar enguany que el servei que FGV els presta costarà menys als contribuents, atés que, si en 2011 el gasto diari dels serveis de Metrovalencia i TRAM d’Alacant era de 414.410 euros, en el present exercici serà de 300.273 euros, un estalvi de 114.136 euros al dia en sengles explotacions obertes les 365 jornades de l’any i, a més, sense augmentar els preus dels bitllets, ja que les tarifes de 2013 s’han mantingut per a l’exercici actual”.

Aquesta disminució dels costos fa possible millorar l’índex de cobertura de FGV (divisió entre els ingressos –Bitllets i ingressos atípics- i les despeses operatives –Sense comptar l’amortització i el gasto financer-) que està previst que passe del 40,31 per cent en 2011 al 51,12 per cent de 2014.

La consellera ha explicat que, “alhora que s’ha guanyat en eficiència, també s’han introduït millores en aspectes com l’accessibilitat de les estacions i que en la seua gran majoria els usuaris continuen valorant molt positivament el servei que presta FGV, com així els demostren els resultats obtinguts en els estudis de satisfacció del client realitzats per l’empresa, amb puntuacions superiors al 7 a València i Alacant, i que abonen la gestió realitzada en aquest període”.

 

Nou Contracte Programa entre Generalitat i FGV

La consellera, ha destacat que l’establiment d’un Contracte Programa entre la Generalitat i FGV permetrà assegurar una major eficàcia en l’ús dels recursos econòmics destinats a l’empresa i garantix l’equilibri economicofinancer i l’estabilitat de l’empresa, en disposar d’un pressupost aprovat per als pròxims anys, que possibilita la reducció progressiva del nivell de deute.

Així mateix, ha recordat que, gràcies a aquest Contracte Programa en 2014, i en les anualitats següents, es destinaran 20 milions d’euros a inversió que “faran possible, per exemple, obrir en 2015 l’ampliació de la Línia 5 a Riba-roja o modernitzar la Línia 9 Benidorm-Dénia del TRAM d’Alacant”.

Finalment, la consellera hi ha assenyalat que el capital humà i tècnic de FGV permet “continuar mirant al futur amb optimisme i amb la confiança de poder assumir amb èxit nous reptes en la gestió dels serveis de Metrovalencia i TRAM d’Alacant, amb la finalitat que l’empresa continue prestant als ciutadans de la Comunitat un servei de transport públic per ferrocarril sostenible, mitjançant una gestió eficient i amb la màxima qualitat, seguretat, transparència i rendibilitat social”.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...