Data
19 de February de 2014

Bonig:“La línia Benidorm-Dénia completarà la seua modernització en els pròxims anys”

La consellera d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient, Isabel Bonig, hi ha assenyalat hui que “les obres previstes per la Generalitat en la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant permetran completar en els pròxims anys el seu procés de modernització i aconseguir així que es puga equiparar a la resta de línies en servei que gestiona FGV en la província d’Alacant”.

Bonig ha destacat que “en els pròxims tres anys Infraestructures invertirà en aquesta línia més de 17 milions d’euros en distintes actuacions de renovació de via, remodelació dels trens en servei i en la instal•lacions de bloqueig, de control de trafique centralitzat i protecció automàtica de trens”.

“Amb aquestes actuacions la Generalitat complix el seu compromís de mantindre en servei la connexió Benidorm-Dénia i realitza un esforç molt important per a potenciar la mobilitat entre els municipis que unix el TRAM d’Alacant en el nord de la província”, hi ha assenyalat la titular d’Infraestructures

Al seu torn, la consellera ha explicat que la primera de les intervencions previstes ha començat hui, amb les obres de condicionament d’infraestructura i renovació de via en el tram Benidorm-Disc Benidorm de la Línia 9, amb un pressupost de més de 3 milions d’euros i que permetran condicionar els 1,8 quilòmetres de via d’aquest tram.

Descripció de l’obres Benidorm-Disc Benidorm

Els treballs a desenrotllar a partir de hui en el tram Benidorm-Disc Benidorm es dividixen en diferents actuacions que es prolongaran durant un període de 5 mesos i mig, que obligaran a suspendre el tràfic ferroviari entre Benidorm i L´Alfas del Pi, durant tres mesos i mig. FGV oferirà servei alternatiu d’autobusos entre aquestes dues estacions, que connectaran amb els trens habituals de la resta de la xarxa.

La primera de les intervencions és la consolidació de la infraestructura existent, amb la construcció d’un viaducte de 135 metres sobre el terraplé; la millora de distints terraplens en el tram i la construcció de murs de contenció per a garantir l’amplària de plataforma per a la nova superestructura de la via. La segona és la millora de les condicions de desaigüe de les obres de drenatge en el seu conjunt així com la geometrización de la via per a fer possible la citada nova superestructura de via.

El tercer treball a escometre és la renovació de la pròpia superestructura, substituint el carril existent de 45 kg/ml pel carril tipus UIC 54; el canvi de les roïnes de fusta que encara queden instal•lades i fixacions rígides per roïnes de formigó i fixacions elàstiques; i l’eliminació del balast calcari i reposició de balast silici.

Finalment es realitzaran una sèrie d’actuacions que afecten les instal•lacions com són: l’execució de massissos per a una possible electrificació de la via, la implantació de les canalitzacions per a instal•lacions de seguretat i de comunicacions i el tractament dels passos a nivell.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...