Data
09 de February de 2018

Carlos Domingo comprova l’avanç de les obres de tranviarización i integració urbana del TRAM d’Alacant a Dénia

El director general d’Obres Públiques, Transports i Mobilitat, Carlos Domingo, ha visitat hui, junt amb l’alcalde Dénia, Vicent Grimalt, les obres de tranviarización que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) executa en esta localitat, com a part del projecte de modernització de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM’ d’Alacant.
 
Domingo ha destacat, en el transcurs de la visita, que “FGV treballa per a completar al llarg de 2019 el conjunt d’esta actuació i la resta d’intervencions previstes en la modernització de la línia, una vegada es complete el procés de renovació entre Calp i Dénia i puguen entrar en servici els nous trens duals diésel-eléctricos que actualment estan en procés de fabricació”. 
 
A la visita de treball també han assistit el director gerent de FGV, Juan Andrés Sánchez Jordà, la directora de l’empresa a Alacant, Pilar García Reche, i el director d’Explotació, Tomás Cebrián, els que han comprobado l’estat dels treballs de tranviarización que se realitzen desde l’actual estació de FGV en Dénia hasta el paso a nivell del carrer Diana, amb una longitud d’al voltant de 650 metres.
 
El director general ha explicat que “esta actuació es du a terme aprofitant els treballs de millora d’estacions i de renovació de via entre Calp i Dénia i permetrà hacer desaparéixer les vies, transformar els passos a nivell en encreuaments amb semàfors i eliminar els murs que tanquen l’actual traçat, aconseguint una avinguda molt més permeable i integrada urbanísticament, acabant amb la divisió que suposava el trenet al tallar Dénia pel seu costat sud”.
 
Carlos Domingo ha subratllat també l’esforç que està realitzant la Generalitat, a través de la Conselleria d`Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix María José Salvador, per a completar  la modernització de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant, amb un conjunt d’actuacions que ascendix a 137 milions d’euros.
 
Per a l’any que ve, el pressupost total d’inversions de FGV és d’aproximadament 44 milions d’euros, dels quals, un 52%, més de 21 milions d’euros, corresponen a la Línia 9.

Per la seua banda l’alcalde de Dénia ha destacat que “al llarg de tot el desenrotllament de l’actuació, s’ha mantingut una estreta coordinació entre l’ajuntament i FGV”.  Al seu torn hi ha assenyalat que “des del consistori municipal també s’han previst una sèrie d’actuacions complementàries relacionades amb la futura tranviarización de l’entorn urbà de Dénia. Estes actuacions corresponen bàsicament a l’ajuda a la permeabilización del tramvia, consistents en la semaforización i adequació urbanística dels distints encreuaments a nivell existents”.

Procés de tranviarización

L’obra en curs que s’està portant actualment a cap a Dénia, corresponent bàsicament a la primera fase i adequació de l’estació, s’inclou dins d’una actuació més general de condicionament d’estacions que es completarà amb els treballs de renovació de la línia. El cost aproximat de la tranviarización de Dénia, una vegada realitzades el total de les obres, és de 5 milions d’euros, sense incloure les instal·lacions de senyalització previstes en la modernització de la Línia 9.

En una primera fase, l’actuació de condicionament de la infraestructura es desenrotlla en el tram previ a l’entrada a l’estació de FGV a Dénia, que discorre des del carrer Diana al llarg d’avinguda Joan Fuster.
En este tram, es condiciona l’antic pas a nivell de vehicles del Camí de Lladres per al pas de les futures circulacions tramviàries i de tràfic rodat, millorant l’accessibilitat i seguretat dels passos de vianants d’esta intersecció.
Al seu torn, el projecte conserva la intervenció arqueològica duta a terme sobre la plataforma tramviària mantenint i consolidant la muralla del sistema defensiu medieval de la Raval del Fortí.

La intervenció prevista inclou el condicionament de l’estació de Dénia, renovant la platja de vies i adequant les andanes per a adaptar-los al nou material mòbil dual diésel-eléctrico. Alhora que es rehabilita l’edifici de l’estació amb la millora de cobertes, revestiments de fusteries, neteja de fatxades i pintura sobre l’estructura metàl·lica.
En una segona fase i dins del projecte de renovació i condicionament de via i infraestructura del tram Gata de Gorgos – Dénia, es desenrotllaran per part de FGV les actuacions de tranviarización des del carrer Metge Manuel Vallalta fins al carrer Diana, on l’Ajuntament té previst executar una rotonda sobre la plataforma ferroviària en l’encreuament amb l’Avinguda Joan Fuster.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...