Data
21 de February de 2024

Carlos Mazón: “La nova intermodal d’Alacant és un compromís amb la mobilitat sostenible i un servici públic de qualitat”

  • Generalitat, Ajuntament, Adif i Adif Alta Velocitat (AV) impulsen la construcció del gran node intermodal d’Alacant
  • Les tres administracions manifesten el seu interés d’integrar la nova estació central del TRAM d’Alacant, l’estació ferroviària i la futura estació d’autobusos
  • Agraïx l’esforç i la col·laboració entre les tres administracions per a l’execució d’un gran node intermodal que serà un exemple nacional de mobilitat
  • Esta terminal es planteja completament sota superfície amb dos nivells, minimitzant l’afecció a nivell de carrer i amb connexió a la futura estació ferroviària d’Adif AV
  • Adif posa a disposició 25.500 m² perquè la Generalitat execute l’obra
  • El cap del Consell ha firmat el Protocol General d’actuacions amb el president d’Adif i Adif AV i l’alcalde d’Alacant

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha qualificat la futura estació Intermodal d’Alacant com “un compromís amb la mobilitat sostenible i un servici públic de qualitat”. Així ho ha manifestat durant la firma del Protocol General d’actuacions entre Generalitat, Adif i Adif Alta Velocitat (AV) i l’Ajuntament d’Alacant per a la construcció de la nova estació central del TRAM d’Alacant.

Un acord que han rubricat el cap del Consell, el president d’Adif i Adif AV, Ángel Contreras, i l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala. Així mateix, han destacat la importància per a estes administracions d’integrar la nova estació central del TRAM d’Alacant, l’estació ferroviària d’Adif AV, i la futura estació d’autobusos en una gran Estació Intermodal.

El màxim representant de l’executiu valencià ha subratllat la importància d’este acord aconseguit entre les tres administracions “per a oferir als ciutadans una oferta integrada de transport”. Així, Mazón ha afirmat que “volem que el model d’intermodalitat d’Alacant siga un exemple a nivell nacional de com articular el nostre transport i la nostra mobilitat en una sèrie de potents nodes de connexió enllaçats amb les xarxes estatals”.

En este context, Adif i Adif AV posen a disposició una superfície de prop de 25.500 metres quadrats per a executar les obres de la futura estació central del TRAM d’Alacant.

En una primera fase, se subscriurà amb Adif i Adif AV els instruments administratius que habiliten a la Generalitat a iniciar l’execució de les obres en els terrenys, a cost zero.

En una segona fase, quan l’execució de les obres es trobe en un estat avançat, Adif i Adif AV transmetran de manera gratuïta i permanent, la titularitat dels terrenys en favor de la Generalitat, que adquirirà la propietat total de l’estació i la seua infraestructura, tant en superfície com el subsol.

La nova estació es planteja sota superfície amb dos nivells: vestíbul i andanes, minimitzant l’afecció a nivell de carrer. Un forjat intermedi albergarà dos vestíbuls, un en cada extrem de l’estació, que estaran connectats per corredors laterals. Així mateix, el projecte inclou el disseny del túnel d’accés a esta per l’Avinguda Salamanca des del ramal de l’actual estació de Luceros en l’Avinguda de l’Estació.

En concret, l’execució del projecte i les obres de l’estació central del TRAM, que formarà part de la futura terminal intermodal, suposarà una inversió de la Generalitat Valenciana de més de 135 milions d’euros.

Interés general

Carlos Mazón ha incidit en què la nova estació suposarà “un model d’enginyeria de transport, però més enllà d’això, de concertació i de compliment de les responsabilitats de cada administració pensant en l’interés general”.

De fet, la proposta de la Generalitat és crear un gran node intermodal on convergisquen els fluxos de llarg recorregut, el sistema TRAM i els servicis amb autobús urbans, metropolitans i interurbans. A més, l’objectiu és connectar amb l’aeroport a través de la variant de Torrellano i a poca distància de la terminal de creuers del Port d’Alacant.

Per al cap del Consell, “este projecte oferirà un servici de qualitat per a la mobilitat de la ciutadania, a més de convertir-lo en un espai d’alta qualitat, perfectament integrat a la ciutat, que siga un focus de dinamització de tota Alacant”.

En esta línia, Carlos Mazón ha incidit en la necessitat de “treballar perquè la mobilitat es canalitze cap a patrons més equilibrats i sostenibles, on els ciutadans tinguen opcions reals per a usar el transport públic”. “Complim amb el transport públic a Alacant, no sols amb les connexions interurbanes, sinó amb la connectivitat de tota la seua àrea metropolitana” ha declarat.

Notícies relacionades

28 - 11 - 2024

FGV limitarà a dos patinets elèctrics i dos bicicletes per tramvia o tren en TRAM d’Alacant a partir de l’1 de desembre

Estos vehicles hauran de situar-se obligatòriament en l'últim cotxe de les unitats Hauran d'estar plegats en entrar a les instal·lacions...
25 - 11 - 2024

TRAM d’Alacant va facilitar a l’octubre 1,8 milions de desplaçaments

Els moviments diaris són 169.646 més que en el mateix període de 2023, un 10,29% més La Línia 2 va...
31 - 10 - 2024

TRAM d’Alacant recupera l’1 de novembre el servici ferroviari entre les estacions de Calp i Teulada de la Línia 9

La circulació entre Garganes i Calp seguirà suspesa les pròximes setmanes i mentres es mantindrà el dispositiu d'autobús substitutori La...