Data
05 de April de 2025

El 27% dels usuaris de TRAM d’Alacant afirma que li “agrada” viatjar amb tramvia i que ho “preferix” a altres mitjans de transport

TRAM d'Alacant ISC
  • El 54,7% opta pel metropolità per no tindre vehicle privat, el 17,6% per no poder aparcar i el 9,9% per no disposar d’un altre mig públic
  • L’estació amb major nombre de transbords és Marq-Castillo (64,6%), seguida de Luceros (20,9%) i Benidorm (5,1%)

El 27% dels usuaris de TRAM d’Alacant, més d’un de cada quatre, assegura que li “agrada” viatjar en el metropolità i que “preferix” desplaçar-se amb el tramvia davant altres opcions de transport, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) corresponent a 2024.

Este estudi, que permet conéixer anualment l’opinió dels clients sobre el servici de TRAM d’Alacant després d’efectuar 1.502 entrevistes, té un error estadístic per a les dades globals del +2,53% amb un nivell de rellevància del 95%, entre els viatgers i viatgeres majors de 15 anys de les quatre línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren dièsel.

A més, els viatgers que opten pel TRAM d’Alacant ho fan, principalment, per no disposar de vehicle privat (54,7%); davant les dificultats per a trobar aparcament 17,6%; i per no disposar d’un altre mig públic (9,9%). La resta utilitzen el metropolità per qüestions com la proximitat (7,7%), comoditat (4,8%), rapidesa (4,9%) i economia/estalvie (3,7%).

El mateix informe assenyala que el 23,1% dels passatgers de TRAM d’Alacant, asseguren que es desplacen amb este sistema de transport malgrat posseir vehicle propi, enfront del 76,9% que no disposa de cotxe particular i es considera un viatger obligat.

Transbords

Quant al transbord de línies, el 10,5% sí que realitza este tipus de desplaçaments, mentres que el 89,5% restant no ho efectua. L’estació en la qual més moviment de canvi de línies es produïx és en la de Marq-Castillo (64,6%), seguida de Luceros (20,9%), Benidorm (5,1%), Mercat 3,8%) i Lucentum (1,3%).

Valoració del servici

Les persones usuàries han atorgat una valoració de 8,54 punts sobre 10 al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa de TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2024.

El percentatge de viatgers que considera “satisfactori” el servici que es presta és del 94,4%. El percentatge que el qualifica de “normal” és del 3,8 % i tan sols el 1,8 % restant sent “insatisfacció” amb el seu funcionament.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients i clientes són la senyalització (9,12); l’accessibilitat a l’estació (9,11); l’accessibilitat al tren (9,10); el preu (9,01); i la seguretat en el trajecte (9).

 

Notícies relacionades

16 - 07 - 2025

FGV completa la modernització del sistema de comunicació entre les unitats i el Lloc de Comandament del TRAM d’Alacant

El projecte ha comptat amb el finançament de la Unió Europea, a través dels Fons Next Generation, i compta amb...
12 - 07 - 2025

TRAM d´Alacant va facilitar la mobilitat de 1,9 milions d’usuaris al juny

La L2 va ser la més utilitzada, amb 777.398 moviments, seguida de la L1, amb 401.000, i la L3, amb...
30 - 06 - 2025

La Generalitat aplica des de l’1 de juliol les noves condicions de la targeta Móbilis 30 amb un descompte del 50% i la gratuïtat per a menors de fins a 14 anys

Este dimarts entren en vigor les noves condicions dels abonaments bonificats que reserven també la gratuïtat a la població més...