Data
07 de April de 2012

El 36,8 per cent dels usuaris del TRAM d’Alacant utilitza el tren i el tramvia per a acudir al treball

 

 
TRAMEl TRAM Metropolità d´Alacant s’ha convertit en una important alternativa per a realitzar els desplaçaments quotidians, segons es desprén de l’enquesta de Satisfacció del Client de 2011. El percentatge de persones que utilitza el TRAM diàriament ha crescut respecte al passat any fins a situar-se prop del 40 per cent del total de clients de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la província d’Alacant.
 
L’Índex de Satisfacció del Client 2011 (ISC), revela que este grup de clients ha crescut 2 punts en relació al 2010 i que actualment representa el 39,8 per cent del total. Així mateix, l’estudi destaca que la valoració sobre la qualitat del servici de FGV d’estos usuaris és semblant a la dels viatgers que utilitzen el TRAM amb menor freqüència o esporàdicament.
 
L’informe de l’ISC també detecta un augment en el percentatge d’usuaris que es pugen al TRAM dos o tres dies a la setmana i una xicoteta disminució de què ho fan únicament un dia a la setmana o amb freqüències diferents.
 
El treball de camp per a determinar l’ISC es va realitzar sobre un total de 1.524 entrevistes, gràcies a les quals FGV coneix el perfil i característiques dels viatgers dels tramvies, trenes-TRAM i unitats dièsel, així com la importància que estos atorguen als diferents aspectes del servici.
 
Motius de treball
 
L’increment d’usuaris que utilitzen el TRAM diàriament possiblement tinga relació amb un altre increment significatiu, el de clients que ho utilitza a fi de desplaçar-se fins al seu lloc de treball.
 
Este tipus de clients ha crescut més de sis punts respecte al passat any i actualment representa el 36,8 per cent dels usuaris del TRAM.
Als usuaris que pugen al TRAM per motius de treball els seguix en importància el grup de clients que ho fa per motius d’oci (25,4 per cent) i turisme (6 per cent). És a dir, estos dos col·lectius junts representen a tres de cada deu viatgers.
 
Encara que oci i turisme són motius importants per a utilitzar el TRAM, en l’últim any estes dos raons han perdut pes global en el conjunt de motivacions dels viatgers de la xarxa metropolitana.
 
Actualment, quasi el 52 per cent dels passatgers viatja per algun motiu recurrent -treball, estudis, servicis mèdics i altres gestions-; mentres que el 48 per cent restant ho fa per qüestions lúdiques –Turisme, oci, compres, visitar a algú…-.
 
Estos percentatges varien considerablement depenent de la franja horària i, mentres de 6:00 h a 10:00 hores del matí els viatgers que es desplacen per motivacions lúdiques suposen només el 31 per cent; de 18:00 a 23:00 hores, este grup representa a més del 64 per cent dels usuaris de FGV a Alacant.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...