Data
04 de March de 2021

El 38,4% dels usuaris del TRAM d’Alacant afirma que li “agrada” viatjar amb tramvia i que ho “prefereix” a altres mitjans de transport

El 38,4% dels usuaris del TRAM d’Alacant assegura que li “agrada” viatjar en el metropolità i que “prefereix” desplaçar-se amb el tramvia davant altres opcions de transport, segons es desprén dels resultats de l’últim Índex de Satisfacció al Client (ISC) corresponent a 2020.

A més, els viatgers que opten pel TRAM d’Alacant ho fan en un 39,6% per no disposar de vehicle privat; 20,7% davant les dificultats per a trobar aparcament; i la resta per qüestions com la comoditat (11%), proximitat (6,2%), rapidesa (5,4%), no disposar d’un altre mitjà públic (5,4%) o economia/estalvie (2,8%).

Aquest estudi, que permet conéixer anualment l’opinió dels usuaris sobre el servei del TRAM d’Alacant, es va realitzar al setembre, després d’efectuar 1.520 entrevistes amb un error estadístic per a les dades globals del +2,56% amb un interval de confiança del 95,5%, entre els viatgers majors de 15 anys de les quatre línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren dièsel.

El mateix informe assenyala que el 26,8% dels usuaris del TRAM d’Alacant, asseguren que es desplacen amb aquest sistema de transport malgrat posseir vehicle propi, enfront del 73,2% que no disposa de cotxe particular i es considera un viatger obligat.

Quant al transbord de línies, el 11,8% sí que realitza aquest tipus de desplaçaments, mentre que el 88,2% restant no ho efectua. L’estació en la qual més moviment de canvi de línies es produeix és en la de Marq-Castillo (60,5%), seguida de Benidorm (11,7%), Lucentum (9,4%) i Luceros (9,4%).

Valoració del servei

Els clients han atorgat una valoració de 8,71 punts sobre 10 al servei global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2020.

Aquest és el millor resultat quant a satisfacció de la història del TRAM d’Alacant des que en 2006 s’iniciara la realització d’aquesta mena d’enquestes als seus clients, en les quals sempre s’ha aconseguit els 8 punts com a mínim.

El percentatge d’usuaris que es considera “satisfet” amb el servei que es presta és del 96,2%, mentre que el que el qualifica de “normal” és del 3%. Tan sols el 0,8% se sent “insatisfet” del seu funcionament.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són accessibilitat al tren (8,86); seguretat en el trajecte (8,85);  senyalització (8,77); la accessibitat a l’estació (8,76) i la puntualitat (8,67) punts.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...