Data
05 de April de 2010

El 60% dels veïns de la ciutat d’Alacant tindrà una estació TRAM a menys de 500 metres en 2010







Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) – TRAM Metropolità d’Alacant aconseguirà en l’any que ve que quasi el 60% dels residents en la ciutat d’Alacant tinga una parada del TRAM a menys de 500 metres de sa casa. Açò succeirà quan estiguen inaugurades la Línia 2 i la prolongació fins a Estels de les línies que actualment acaben en Mercat.
 
 Hui en dia, un de cada quatre veïns del terme municipal d’Alacant té una estació o baixador de la cale de FGV a menys de 500 metres de la seua vivenda. Açò significa que més de 87.000 persones de deu barris alacantins -el 26% de la població- han vist en, a penes sis anys com el tramvia s’integrava en els seus carrers i arribava a la porta dels seus llars com un mitjà de transport ràpid, còmode, modern, segur i ecològic.
 
En concret, la xarxa tramviària arriba des de 2003 als barris de Casc Antigüo, Raval Roig, Albufereta i Platja de Sant Joan esta-aquesta última zona amb un servici ampliat des de la inauguració el passat 18 de desembre de la prolongació de la Línia 4 pel Cap de les Hortes i la part que quedava sense cobrir de la Platja de Sant Joan-.
 
En 2007 el TRAM va escometre una important ampliació de la seua xarxa i va donar cobertura a sis barris més: Mercat, Centre i Sant Antón, pròxims a l’estació Mercat de la Línia 1, així com al Pla del Bon Repós i Carolines Baixes, comunicats a la xarxa per l’estació MARQ. S’aconseguia així arribar a una població censada en estos districtes de més de 41.000 persones.
 
Pròximes ampliacions
 
Actualment, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana treballa en l’execució de les obres de l’estació d’Estels i la futura connexió amb RENFE d’Alacant. El tram discorrerà soterrat des de Mercat i sobre el calaix tramviari es projecta un estacionament de vehicles subterrani, amb capacitat per a 500 cotxes.
 
La inauguració d’Estels, prevista per a finals de 2010 acostarà el tramvia als veïns del barri d’Ensanche/Diputación en el que residix una població de 16.500 persones i millorarà les connexions dels residents del districte Centre.
 
D’altra banda, la futura posada en marxa també enguany de la Línia 2 que connectarà Alacant amb Sant Vicent del Raspeig i que discorre en superfície al llarg de tot el seu recorregut, excepte en l’encreuament amb l’Avinguda de Dénia portarà el TRAM a onze barris d’Alacant entre els que es troben alguns de què acullen els grups més densos de població. Esta Línia permetrà a més la connexió amb el campus universitari i el municipi de Sant Vicent del Raspeig.
 
Los Angeles, Nou Alacant, Carolines Altes, Garbinet, Tómbola, Divina Pastora, Ciutat Jardí, Mare de Déu del Remei, El Morant, Mare de Déu del Carme i les Quatre-centes vivendes són els districtes que se sumaran a la xarxa tramviària al finalitzar les obres. Entre tots agrupen a unes 80.000 persones, aproximadament el 25% dels censats a Alacant.
 
Sis anys junt amb els alacantins
 
Encara que el primer tramvia en fase de proves, des de Porta del Mar fins a l’Albufereta es va posar en marxa l’any 1999, el TRAM va començar a prestar servici entre les estacions de Porta del Mar a Alacant i el municipi veí d’El Campello, el 15 d’agost de 2003, amb 16 parades i un recorregut superior als 12 quilòmetres.
 
El 10 de maig de 2007 va entrar en servici un nou tram del TRAM comprés entre L’Illot i Mercat i la inauguració de les estacions soterrades de Mercat i MARQ, la qual cosa va possibilitar la prolongació dels servicis tramviaris fins al centre de la ciutat d’Alacant. Un mes més tard, es va inaugurar el ramal Al Cap de les Hortes, corresponent a la Línia 4, -recientemente completat amb el bucle que discorre per Av. Costa Blanca fins a la Plaça de La Corunya i de tornada per Av. Nacions- que dóna millor servici a la zona de platges.
 
D’altra banda, el 30 de juliol de 2007, va marcar un important avanç en el projecte del TRAM. La Línia 1 va connectar les estacions de Mercat i Creueta, en La Vila Joiosa, acostant ambdós municipis. L’ampliació de freqüències d’esta Línia i l’ampliació del TRAM fins a Benidorm van ser el següent revulsiu per al TRAM, amb un important increment de viatgers.
 
La Conselleria d’Infraestructures i Transports ha executat inversions de condicionament, ampliació i millora de la xarxa per valor de 300 milions d’euros i 350 milions estan actualment en execució. Junt amb la inversió realitzada en la pròpia línia, destaca com a part del projecte executat la reurbanització de més de 30.000 metres quadrats d’espais pròxims i limítrofs al traçat actual.
 
En conjunt, el TRAM compta amb un pressupost superior als mil milions d’euros i permetrà dotar, una vegada finalitzat, al nucli urbà d’Alacant i a l’eix costaner Benidorm-Altea-Denia d’un innovador sistema de transport integrat, basat en les característiques del metre lleuger o light rail.”


 

 

 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...