Data
24 de August de 2014

El TRAM d’Alacant renova la Norma de Qualitat Europea per a les línies 1, 3 i 4

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha renovat el certificat de la Norma de Qualitat Europea UNE-EN 13816 en el TRAM Metropolità d’Alacant per a les seues línies electrificades 1, 3 i 4. La dita certificació es va obtindre en 2008 i, any rere any, s’ha anat renovant en mantindre els estàndards de qualitat exigits.

Aquesta certificació, estesa per AENOR, està dirigida al transport públic de passatgers i permet determinar les condicions en què es presta aquest servei al viatger.

A més, el TRAM d’Alacant ha iniciat el procés per a incorporar la nova Línia 2 (Luceros-Sant Vicent del Raspeig) a la Norma de Qualitat Europea, per la qual cosa ha començat el mesurament dels barems que establix la pròpia norma per a aconseguir la certificació. Totes les línies de Metrovalencia compten també amb la UNE-EN 13816.

Els objectius d’aquesta norma se centren a incrementar la qualitat, determinar les necessitats i expectatives dels usuaris, adequar els recursos disponibles, proporcionar una satisfacció afegida al client i establir un barem de mesurament entre les empreses que disposen d’aquesta certificació.

L’aplicació d’aquesta norma contempla el punt de vista de l’usuari, abordant criteris com el servei oferit, informació, atenció al client, seguretat, accessibilitat, confort, puntualitat i impacte ambiental. A més analitza la perspectiva de la pròpia empresa, estudiant les particularitats del servei que es presta i motius.

Actualització de la Norma

Aquesta norma de qualitat, una vegada certificada per AENOR, s’actualitza periòdicament amb l’objectiu de millorar el servei que es presta als usuaris, incidint en aquells aspectes que resulten pitjor valorats. Per a complir amb aquesta premissa es va implantar en el seu dia un Sistema de Gestió de Servei que té com a objecte garantir, a través de l’execució d’una sèrie d’etapes, el compliment de les propostes fixades.

Aquest procés s’inicia amb l’avaluació de les expectatives dels clients respecte a la qualitat; exigències legals, polítiques, financeres i tècniques; identificació dels nivells de qualitat existents i àrees de millora; definició d’objectius; execució d’accions correctives i implantació d’un pla per a incrementar la qualitat.

 

 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...