Data
27 de August de 2014

El TRAM d’Alacant va obtindre una puntualitat del 97,35 per cent en 2013

El TRAM Metropolità d’Alacant va obtindre el passat any una puntualitat del 97,35 per cent, un percentatge elevat si es té en compte que en 2013 es va assumir la prestació del servei de la nova Línia 2 que unix la capital amb Sant Vicent del Raspeig i que el compromís amb l’usuari fixat en la Carta de Serveis de FGV en les línies electrificades d’Alacant es concreta en una puntualitat mitjana del 90 per cent.

Precisament, la Línia 2, que es va posar en servei al setembre del 2013, va liderar el rànquing de puntualitat de les quatre línies electrificades del TRAM amb el 98,40 per cent. Li van seguir la Línia 3 (Estels-El El Campello) amb el 97,89 per cent; la Línia 4 (Estels-Plaça de La Corunya) amb el 97,66 per cent i, finalment, la Línia 1 (Estels-Benidorm) amb el 95,44 per cent.

Amb la comunicació entre Alacant i Sant Vicent del Raspeig s’han incrementat un 60 per cent les circulacions diàries del TRAm d’Alacant, en passar de 237 a 380 serveis cada jornada, amb la dificultat que aquest condicionant té per a mantindre la puntualitat.

D’altra banda, com totes les línies electrificades tenen el seu origen en Estels, aquesta estació arriba a registrar un total de 26 circulacions en una hora punta, en ambdós sentits, a més de les maniobres necessàries per cua, tenint en compte que es tracta d’una instal•lació amb només dues vies d’estacionament.

La conjunció d’aquestes dues circumstàncies, en la situació actual, fa que la xarxa d’Alacant estiga en els seus majors nivells de capacitat i, encara així, en aquests quatre primers mesos de servei de la Línia 2 s’han aconseguit índexs de puntualitat generals en la xarxa del metropolità d’entre el 97 i 98 per cent.

Per a aconseguir “quadrar” totes les circulacions, s’han hagut de realitzar estudis previs que s’han realitzat en les unitats de Planificació per a aconseguir un gràfic de circulació que contempla, entre altres mesures, l’intercanvi de material mòbil entre Línies per a evitar maniobres, guanyar temps i poder aconseguir el servei proposat.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...