Data
22 de January de 2010

El TRAM és valorat amb un 8,44 pels alacantins i supera els nivells de satisfacció del client del passat any

 

 

Excursió pensionistes al TRAMEl conseller d’Infraestructures i Transport, Mario Flores, ha destacat el “notable alt” que els usuaris del TRAM d’Alacant han valorat el servici que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) presta en la capital i la seua àrea metropolitana, segons es reflectix en l’estudi d’opinió sobre la qualitat del servici d’este transport públic, que puntua amb un 8,44 sobre 10 l‘actual oferta de la xarxa.

 

 Flores ha indicat que este índex és superior en 0,24 punts a l’aconseguit el passat any i que es va situar en 8,16 punts. “La valoració d’enguany és molt satisfactòria, ja que els usuaris han puntuat el TRAM d’Alacant amb un notable alt”.

 

      Flores va destacar també l’excel·lent valoració que els usuaris del TRAM fan de la neteja de les estacions, parades i tramvies, de l’absència de cues, de la seguretat en el trajecte i del compromís del TRAM amb el medi ambient.

 

     El conseller d’Infraestructures i Transport va subratllar també que en el que portem d’any, el TRAM d’Alacant ha transportat a 3.268.165 usuaris, la qual cosa suposa un increment del 28% respecte al mateix període del passat exercici i que en els mesos d’estiu la mitjana de viatgers ha superat el mig milió d’usuaris.

 

     La directora gerent de FGV, Marisa Gràcia, va ressaltar, per la seua banda, l’increment del percentatge d’usuaris d’origen estranger i d’aquells viatgers que utilitzen el TRAM per a fer turisme. “Açò indica que el TRAM es consolida comom un mitjà de transport vertebrador de la província però també del turisme que ens visita”.

 

     Marisa Gràcia va afegir que cal destacar que el 37,2% dels viatgers del TRAM ho utilitza tots els dies. “Esta dada ens indica que el TRAM s’està convertint en un servici de necessitat diari”, va assegurar.

 

L’enquesta

 

L’estudi d’opinió sobre la qualitat del servici del TRAM a Alacant s’ha realitzat per mitjà de 1.544 entrevistes personalitzades a usuaris majors de 15 anys en tota la xarxa entre el 21 i el 31 de juliol d’enguany amb entrevistes personals de qüestionari tancat i un marge d’error global del 2,5 per cent.

 

En el que es denomina Índex de Satisfacció del Client (ISC), la valoració global del servici és satisfactòria (8,44), la qual cosa significa 0,24 punts per damunt de la valoració del passat any. Esta puntuació se situa en els seus valors més elevats junt amb els obtinguts en 2007. La progressió ha sigut manifesta des de 2005, sempre amb valoracions altes.

 

Per línies, la L-4, Porta del Mar-Avinguda de les nacions, és la que millor puntuació obté en l’ISC, amb 9,3 punts, 0,86 més que la mitjana de tota la xarxa. La que menor valoració té és la L-9, Benidorm-Dénia, sense electrificar, amb 7,8 punts, 0,64 inferior que la mitjana. Totes les línies augmenten la seua puntuació, en especial la L-3, Mercat-Venda Lanuza. La valoració de la L-9 és la primera vegada que es realitza i, per tant, no hi ha comparació amb altres anys.

 

Principals valoracions

 

El 97,2 per cent dels usuaris consultats han destacat del servici que el TRAM presta a Alacant la neteja i cures que s’oferix en els trens; el 96,2 per cent ha expressat la seua satisfacció perquè no existisquen cues i es puga adquirir el bitllet fàcilment; el 95,3 per cent ha exalçat la seguretat en el trajecte, que no hi haja perill d’accidents; el 93,7 per cent ha agraït la neteja de les parades i instal·lacions i, el 93,3 per cent, ha tingut en compte el compromís del TRAM amb el medi ambient.

 

Les qüestions que els viatgers recomanen millorar en el TRAM són, principalment, l’increment de les freqüències, la reducció de la massificació dins dels trens i la comoditat d’espera en les parades (il·luminació, bancs, etcètera).

 

Perfil de l’usuari

 

El perfil sociodemogràfic de l’usuari del TRAM és preferentment dona (60,7%), de nacionalitat espanyola (74,2%), amb una edat mitjana de 39,9 anys. El seu nivell d’estudis és mig (FP, BUP i COU) en un 39,8% dels casos i el seu nivell socioeconòmic també és mig en el 43% dels viatgers.

 

Quant a l’ocupació dels mateixos, el 55,8% és treballador per compte d’altri, seguit dels estudiants, amb el 14,6%, i jubilats-pensionistes, amb el 10.3%. El tipus d’usuari és “obligat” (que no disposa d’un altre mitjà de transport per al seu trajecte) en el 57,6% de les ocasions i viatja per motiu de treball (35,8%), oci (25,1%) i turisme (11,5%), principalment.

 

Respecte al seu lloc de residència, la província d’Alacant, sense la capital, aglutina al 57% dels passatgers del TRAM, la qual cosa reafirma el servici metropolità que oferix FGV. Per poblacions, El Campello (16,2%) i La Vila Joiosa (11,1%), lideren els municipis que més utilitzen este mitjà de transport. Per la seua banda, la ciutat d’Alacant absorbix el 34,3%, sent la resta d’una altra província (5,2%) o de Madrid (3,5%).

 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...