Data
02 de May de 2012

Els nous horaris de Metrovalencia entren en vigor amb l’objectiu d’ajustar l’oferta a la demanda

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) aplica el seu nou Pla de Servicis en la xarxa de Metrovalencia i, des del 6 de febrer, en el TRAM Metropolità d’Alacant, amb l’objectiu d’adequar l’oferta a la demanda a la recerca d’una major eficiència en la seua gestió. L’aplicació d’esta mesura, en la que es reorganitzen els horaris, permetrà que l’empresa pública de transports estalvie prop de quatre milions d’euros com a conseqüència de la reducció del gasto d’explotació.

Per a facilitar als clients la informació dels nous servicis, FGV ha distribuït en les estacions i parades els nous horaris i en els Centres d’Atenció al Client i Punts del Client. Al seu torn, es poden consultar en la pàgina web metrovalencia.Com, en twiter @metrovalencia i facebook.Com/metrovalencia.fgv, així com en el telèfon 900 46 10 46.
 
El Pla de Servicis està fonamentat en el Pla de Competitivitat i Eficiència de FGV i suposa una reorganització dels servicis de transport per a aconseguir una major eficiència dels recursos públics, sense perjudicar la qualitat del servici que es presta diàriament.
Objectius principals
 
Els principals objectius d’este pla són quatre. El primer és adequar l’oferta a la demanda actual dels clients, atés que alguns servicis han disminuït progressivament la seua utilització, com ocorre al principi i final de la jornada o en els mesos de juliol i principis de setembre.
 
El segon és adaptar els horaris a l’increment de la fiabilitat del servici. En este sentit, la incorporació de noves unitats en els últims anys ha permés augmentar la capacitat de passatgers i disminuir el nombre d’avaries, de manera que, hui en dia, deixen de ser necessaris este tipus de servicis complementaris.
 
El tercer objectiu és aconseguir la màxima eficiència en el servici, pel que fa a l’aprofitament dels recursos propis, tant humans com materials, i en els costos d’explotació, així com estalvi energètic i protecció del medi ambient.
 
La quarta i última finalitat que es perseguix amb el nou Pla de Servicis és mantindre el nivell de compromís amb els clients de FGV i la societat, com requerix una empresa pública en una situació de crisi com l’actual.
 
Modificacions mínimes en el servici
 
Per a aconseguir estos objectius, FGV ha tingut en compte que la disminució de metros, tranvies i trens en servici siga mínima, que no afecte el personal fix de l’empresa i que s’obtinga una reducció de costos d’explotació significativa, com són els quatre milions d’euros d’estalvi esmentats.
 
Amb este nou Pla de Servicis es modifiquen les circulacions incloses en hores punta i hores vall, augmenten els dies laborables que tenen la consideració d’estiu en els mesos de juliol i setembre, i s’altera la freqüència de pas en les franges horaris de menor servici.
 
La reducció del nombre total de quilòmetres recorreguts per trens i tramvies que s’arreplega en la proposta és de 550.000 anuals, sobre un total de 10.343.000 quilòmetres (7.836.100 a València i 2.506.900 a Alacant). La reducció percentual mitja dels quilòmetres recorreguts a València representa un 3,58 per cent en les línies de metro i un 0,29 per cent en el tranvia, mentres que, a Alacant, és de l’1,45 per cent en el seu conjunt.  
         
S’ha estimat que els clients afectats de manera directa per esta modificació del servici, és d’uns 50.000 a l’any, els que suposa només el 0,07 per cent del total dels viatgers de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant, que en 2011 van superar els 71 milions d’usuaris.
 
Variacions per línies en Metrovalencia
 
Metrovalencia posa hui en dia en servici diàriament un total de 1.498 trens i tranvies de què es veuran afectats un percentatge mínim, la qual cosa permetrà mantindre les actuals freqüències de pas durant la jornada. En les Línies 3 i 5 de Metrovalencia es manté els horaris actuals entre les 7 i les 22 hores (en el que es desplaça més del 80% dels usuaris del suburbà).
 
Les modificacions es produïxen fora d’eixe període horari i contemplen algunes ampliacions de servici en els destins d’Aeroport, Marítim-Serrería, Torrrent avinguda i Rafelbunyol, a l’inici i al final de cada jornada, així com eliminació d’aquells trens com una demanda menor. En estes línies es manté una freqüència de pas que oscil·la entre els 15 i els 7 minuts, en funció de l’estació i l’hora del dia.
 
En el cas del tranvia, també es manté la freqüència de pas actual entre 10 i 20 minuts. La Línia 1 manté les freqüències de pas que oscil·len entre els 45 minuts de Vila-nova de Castelló, els 30 minuts de Bétera i els 15 de Llíria (en hores punta), Paterna, Seminari i Torrent.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...