Data
01 de February de 2015

Els tallers del Campello del TRAM d’Alacant acullen ja als trens de la Línia 9

El secretari autonòmic d’Infraestructures, Territori i Medi Ambient, Victorià Sánchez-Barcáiztegui, ha declarat hui, durant la visita als tallers del Campello del TRAM Metropolità d’Alacant, que “gràcies a les obres realitzades en aquestes instal•lacions per a acollir als trens de la Línia 9 augmenta l’eficàcia del transport ferroviari en la província, atés que en unificar en un sol taller la gestió de tots els trens i tramvies que circulen en el TRAM s’ha aconseguit l’objectiu d’optimitzar el cost del seu manteniment”.

Sánchez-Barcáiztegui, darrere de visualitzar com els trens dièsel ja compartixen tallers amb els tramvies i els tren-TRAM en El Campello, ha recordat que la partida de més d’1,5 milions d’euros destinada a l’ampliació de les instal•lacions “forma part de l’aposta decidida de la Generalitat per la Línia 9 (Benidorm-Dénia) que comptarà en els pròxims anys amb una inversió de 40 milions d’euros, dels quals Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana ja ha adjudicat 17 d’ells, mostra inequívoca de l’interés de l’Administració autonòmica per dotar a aquesta infraestructura de les millores tècniques possibles”.

Perquè aquests manteniments es duguen a terme en el taller d’El El Campello –Els dels trens de la Línia 9 es feien fins ara en el taller de la Marina- ha sigut necessari realitzar una sèrie de modificacions del traçat en la platja de vies existent, crear un trapa per a les unitats dièsel i construir nous ramals que permeten la circulació de les unitats dièsel i el seu accés a Les vies en l’edifici de tallers on es realitzen cada una de les operacions necessàries.

Per a major eficàcia dels tallers, s’han combinat nous equipaments en les instal•lacions, com el sistema de càrrega de lubricants i refrigerantes en els trens, el sistema d’extracció de fums o els assortidors d’arena d’última generació, junt amb els ja existents, com el torn de trapa de control numèric per a tornejat de rodes o la cabina de pintura de 40 metres de longitud que, sens dubte, milloraran els treballs a realitzar.

En funcionament des de l’any 2007

Els tallers d’El El Campello van entrar en servei a l’abril del 2007, darrere d’invertir 29.495.307,32 euros. Aquestes instal•lacions compten amb una superfície aproximada de 65.000 metres quadrats i disposen de les últimes innovacions tecnològiques en matèria de manteniment i reparació de trens i tramvies.

Els tallers disposen d’edifici de presa i deixe, en el que s’ubica el lloc de control dels moviments interns del material mòbil i les instal•lacions; cotxeres; tallers; centre de transformació que permet disposar d’una entrada en alta i la posterior distribució de l’energia en baixa; i llavat de vehicles. La polifuncionalidad del recinte oferix la possibilitat d’atendre les necessitats mecàniques i tecnològiques, tant de les unitats de tramvia com dels tren-TRAM, i una vegada ja finalitzades les obres d’adequació, dels trens dièsel.

Millores en els trens dièsel

Els dits trens dièsel tindran un major rendiment pròximament, atés que FGV ha adjudicat la millora tècnica de les sis unitats per 2.4.24.599 IVA inclòs a la Unió Temporal d’Empreses 2500 Alacant, formada per les mercantils Sistemes Numèrics de Percepció, S.L., Sistemes Electrònics de Telecomunicació, S.A., Barrero i Domínguez, S.L.

L’objectiu que es perseguix amb aquesta actuació és doble. D’una banda, es pretén garantir el servei de les dites unitats, almenys, huit anys més i, d’un altre, es vol incrementar i millorar les condicions de circulació dels mateixos.

En aquesta actuació s’inclouen els treballs de gran reparació dels bogis, les modificacions sobre òrgans de transmissió i fre que afecten caixa i bogis, i els treballs de posada al punt dels equips de tracció principals.

Amb aquesta intervenció se substituiran els elements del bogi que es consideren obsolets; es desenrotllaran i introduiran millores en diversos elements i la realització d’una posada al punt dels equips principals de tracció ubicats en la caixa, com a motors dièsel i caixes de transmissió; i la realització, aprofitant la intervenció i el desmuntatge, del reemplaçament d’altres elements que estiguen en situació de ser substituïts per desgast, com a rodes, discos de fre, etcètera.

Aquestes unitats MAN 2.500 van ser objecte de revisió i reparació entre 2004 i 2006, quan es van substituir completament les caixes de les unitats i els equips de les mateixes, excepte alguns equips que no es van substituir en aqueixa intervenció i que ara se substituïxen o intervenen.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...