Data
03 de February de 2012

Els tranvies de FGV a Alacant oferixen una de les velocitats mitges més competitives de tot Espanya

 

El servici de tranvies de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) a Alacant oferix una de les velocitats mitges més competitives de tot Espanya. La rapidesa d’este transport és una de les característiques més valorades pels viatgers, la qual cosa fa que el TRAM Metropolità d`Alacant siga triat cada dia per un nombre més gran de persones per a desplaçar-se per la capital i la seua àrea metropolitana.
 
Les línies purament tramviàries del TRAM, és a dir la L-3 i la L-4 aconseguixen una velocitat comercial real d’uns 23 km/h. D’altra banda, els trenes-TRAM de la L-1 circulen de mitja a 34 km/h. Les característiques especials d’estes unitats, úniques a Espanya, i que en molts trams circulen per una via ferroviària, permeten pràcticament superar la velocitat de circulació de qualsevol tramvia.
 
La velocitat comercial real mitja de les xarxes de metros lleugers i tramvies espanyols és de 18,65 km/h, segons un recent estudi de l’Associació Llatinoamericana de Metros i Subterranis (ALAMYS) presentat en la capital alacantina.
 
La velocitat comercial real és la relació existent entre la distància recorreguda i el temps emprat a fer-ho; en el càlcul s’inclouen les parades realitzades perquè pugen i abaixen els viatgers, els encreuaments i qualsevol altre factor tècnic i humà que puga influir en la circulació.
 
Trenes-TRAM i tranvies
 
La infraestructura de FGV a Alacant inclou línies que poden considerar-se tranviàries com la L-3 i la L-4 i altres mixtes, com la L-1 que, a més de discórrer per trams tramviaris ho fan en bona part del seu recorregut per trams ferroviaris interurbans.
 
FGV es va convertir al juny del 2008 en referent nacional i internacional del sector ferroviari al ser la primera ciutat espanyola que va començar a utilitzar unitats mixtes, amb les característiques d’accessibilitat i confort d’un tramvia i la potència d’un tren de rodalia. Els trenes-TRAM que circulen entre Estels i Benidorm són, des de llavors, un model d’innovació en el sector.
 
Els trenes-TRAM –Construïts per l’empresa Vossloh en la factoria d’Almussafes- són unitats elèctriques segures, ràpides, accessibles i respectuoses amb el medi ambient. El seu principal característica és la versatilitat que els permet circular per trams urbans i interurbans amb temps molt competitius, compartint parades i infraestructura amb la resta de tramvies. Estes unitats poden aconseguir velocitats punta de fins a 100 quilòmetres per hora.
 
D’altra banda, els tranvies que circulen per les línies exclusivament tranviàries L-3 i L-4 són unitats 4.200 de la marca Bombardier de pis davall amb potència per a aconseguir els 70 Km/h.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...