Data
09 de December de 2023

Els usuaris de TRAM d’Alacant empren menys de deu minuts de mitjana a desplaçar-se des del seu punt d’origen fins a les instal·lacions d’FGV

  • L’arribada a la seua destinació es produeix en 8,21 minuts de mitjana, majoritàriament a peu
  • Estos resultats formen part de l’últim Índex de Satisfacció del Client (ISC) realitzat en 2023

La mitjana de temps que empren els usuaris de TRAM d’Alacant a desplaçar-se des dels seus diferents punts de partida fins a les estacions i parades del metropolità és menor a deu minuts, en concret 9,83 minuts, segons les dades recollides en l’últim Índex de Satisfacció al Client (*ISC) 2023.

Una vegada realitzat el seu viatge en el tramvia, el trànsit des de les instal·lacions de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) fins als seus punts de destí tenen un interval de temps també inferior als deu minuts, en concret 8,21 minuts de mitjana.

A més, el 39,8% dels viatgers de TRAM d’Alacant, més d’un terç, accedeix a la xarxa de tren i tramvia en un radi de 500 metres, percentatge que s’amplia fins al 71,45%, si la distància s’engrandeix a un quilòmetre.

Segons el mateix estudi, el 92,1% dels usuaris de TRAM d’Alacant accedeix a les estacions i parades a peu, mentre que la resta el fa utilitzant altres mitjans de transport. Una vegada realitzat el desplaçament en el metropolità, el 93,8% prossegueix el viatge a la seua destinació caminant.

Aquest accés a les estacions i parades se sol realitzar a peu en el 92,1% dels casos, cosa que significa una mitjana de 9,83 minuts; amb autobús el 3,6%, amb 17,18 minuts de desplaçament; en patinet el 3,3%, amb 9,38 minuts; amb cotxe o moto el 3%, amb 16,42 minuts de temps mitjà; amb bicicleta el 0,4%, amb 9,83 minuts; i, en altres mitjans com a tren, taxi, etcètera, un altre 0,6% per cent.

Els temps emprats en eixir de TRAM d’Alacant i acudir al punt de destí estableixen una mitjana de 8 minuts de trajecte a peu en el 93,8% dels casos; el 3,3% en patinet, amb 7,74 minuts; el 3% per cent ho realitza amb autobús, amb 18,98 minuts; el 1,2% amb cotxe o moto, amb 12,33 minuts de desplaçament; i el 0,5% amb bici, amb una mitjana de 7,63 minuts.

Valoració del servici

Els usuaris han atorgat una valoració de 8,70 punts sobre 10 al servei global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa de TRAM d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC) 2023.

El percentatge de viatgers que considera “satisfactori” el servici que es presta és del 95,2%, dels quals el 39,67% atorga la màxima qualificació de 10 punts. El percentatge que el qualifica de “normal” és del 3,8% i tan sols el 1,2% restant sent “insatisfacció” amb el seu funcionament.

Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients i clientes són la seguretat en el trajecte (9,19); el preu (9,12); la senyalització (9,12); la facilitat i rapidesa per a adquirir el títol de transport en l’estació (9,10); i l’accessibilitat a l’estació (9,10).

Notícies relacionades

10 - 05 - 2024

Carlos Mazón: “El TRAM entre Benidorm i Dénia per fi comptarà amb una connexió directa, eficient i moderna compatible amb l’entorn”

Defén el “dret dels ciutadans a una bona mobilitat” i subratlla el compromís del Consell per un transport públic de...
12 - 05 - 2024

TRAM d’Alacant va facilitar la mobilitat de 1,5 milions d’usuaris a l’abril

El resultat obtingut suposa el 9,53% més dels viatges registrats en el mateix període del passat any i 137.155 passatgers...
15 - 04 - 2024

TRAM d’Alacant va facilitar la mobilitat de 1,6 milions d’usuaris al març

El resultat obtingut suposa el 13,59% més dels viatges registrats en el mateix període del passat any i 194.587 passatgers...