Data
26 de February de 2014

Els usuaris del TRAM d’Alacant puntuen amb un 8,34 el servei del metropolità

Els clients han atorgat una valoració de 8,34 punts sobre deu al servei global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM Metropolità d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC), realitzat el passat mes de juliol darrere d’efectuar 1.501 entrevistes entre els viatgers majors de 15 anys de les dues línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren convencional. Atés que les enquestes es van realitzar a l’estiu, en les estadístiques no es troba la Línia 2 Luceros-Sant Vicent del Raspeig que es va posar en marxa al setembre.

D’entre els vint-i-dos factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC, relacionats amb el servei que presta FGV a Alacant i la seua àrea metropolitana, vint-i-u superen els 7 punts de qualificació i dènou sobrepassen els 8 punts.

Els aspectes del servei que han rebut millor valoració per part dels clients són la puntualitat (9,17 punts), les escales mecàniques (8,86) i la seguretat en el trajecte (8,80).

Tan sols la valoració relativa al preu dels bitllets se situa per davall de set punts, en concret 6,75 punts. És a dir, fins als factors amb menor puntuació són estimats amb una bona valoració, com demostra que, les següents puntuacions més baixes, són la no massificació de viatgers en els trens, amb 7,22 punts, i la freqüència de pas, amb 7,42 punts, ambdós amb una valoració de notable.

La Línia 9 (Benidorm-Dénia), amb 8,88 punts, és la millor valorada pels clients, seguida per la Línia 4 (Estels-Plaça de La Corunya), amb 8,49 punts; la Línia 3 (Estels-El El Campello), amb 8,30 punts i la Línia 1 (Estels-Benidorm), amb 8,06. És a dir, totes elles registren un notable, en el cas de les dues primeres un notable alt.

Perfil del viatger del TRAM d’Alacant

Segons l’informe d’enguany, el nombre de dones que utilitzen els serveis del TRAM suposen el 61,5 per cent del total de viatgers enfront del 38,5 per cent dels hòmens. Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 38,1 anys, sent el segment de la població d’entre 16 i 20 anys el més significatiu, amb el 21,9 per cent.

El 47 per cent dels usuaris del TRAM ha realitzat estudis secundaris; un 28,7 per cent posseïx formació universitària (un 17,6% llicenciatures i un 11,3% diplomatures) i un 21,4 per cent ha efectuat estudis primaris.

En conte a l’ocupació, un 40,6 per cent dels clients del TRAM són assalariats; el 24,9 per cent són estudiants; el 12,7 per cent és jubilat; el 10 per cent es troba en situació de desocupació laboral; el 5,9 per cent es declara ama de casa i el 5,3 per cent són empresaris autònoms.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...