Data
11 de January de 2013

Els usuaris del TRAM Metropolità d’Alacant puntuen amb un 8,08 el servici prestat en la província

Els clients han atorgat una valoració de 8,08 punts sobre deu al servici global de transport que presta Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) en la xarxa del TRAM Metropolità d’Alacant, d’acord amb els resultats de l’Índex de Satisfacció al Client (ISC), realitzat el passat mes de juliol després d’efectuar 1.556 entrevistes entre els viatgers de les dos línies de tramvia, la del tren-TRAM i la del tren convencional.

D’entre els 23 factors valorats pels viatgers en l’enquesta de l’ISC, relacionats amb el servici que presta FGV a Alacant i la seua àrea metropolitana, vint-i-u superen els 7 punts de qualificació i setze sobrepassen els 8 punts.
 
Els aspectes del servici que han rebut millor valoració per part dels clients són la puntualitat (9,08 punts), les escales mecàniques (8,71) i la seguretat en el trajecte (8,68).
 
Tan sols la valoració relativa a la no massificació del servici i el preu dels bitllets se situen per davall de set punts, en concret 6,76 i 6,97 punts, respectivament. És a dir, fins als factors amb menor puntuació són estimats amb una bona valoració.
 
La Línia 4 (Estels-Plaça de La Corunya) és la millor valorada pels clients, amb 8,4 punts. Li seguixen la Línia 3 (Estels-El El Campello), amb 8,1; la Línia 1 (Estels-Benidorm), amb 8 i la Línia 9 (Benidorm-Dénia), amb 7,5 punts. Totes es mouen en un notable-notable alt.
 
Perfil del viatger del TRAM d’Alacant      
 
Segons l’informe d’enguany, el nombre de dones que utilitzen els servicis del TRAM que suposen el 59,8 per cent del total de viatgers enfront del 40,2 per cent dels hòmens. Quant a l’edat, la mitjana se situa entorn dels 39,6 anys, sent el segment de la població d’entre 30 i 39 anys el més significatiu.
 
El 34,1 per cent dels usuaris del TRAM ha realitzat estudis secundaris, un 27,7 per cent té formació universitària i el 33,4 per cent ha efectuat estudis primaris.
 
En conte a l’ocupació, un 50,9 per cent dels clients del TRAM són assalariats, el 16,8 per cent són estudiants, el 12,5 per cent es troba en situació de desocupació laboral, un 9,6 per cent és jubilat, el 5,3 per cent són empresaris autònoms i el 4,8 per cent es declara ama de casa.
 
La classe mitjana és la més abundant, amb el 39,4 per cent dels usuaris. Li seguixen la mitja-baixa + alta, amb el 37 per cent, i l’alta + mitja-alta, amb el 23,6 per cent.
Quant al tipus de bitllet més utilitzat pels viatgers, el Bono 10 de la zona TAM és amb el 57 per cent del total el més habitual. Li seguixen el senzill, amb el 20,9 per cent, el bo multiviaje fora de la zona TAM, amb el 9,3 per cent, l’Anada i Tornada, amb el 8,8 per cent i la Targeta Anual Temporal, amb el 2 per cent.
 
El 40,5 per cent dels clients utilitzen el TRAM diàriament, dos o tres dies el 32,3 per cent, una vegada a la setmana el 9,3 per cent i una vegada cada quinze dies el 5,9 per cent.
 
Els motius del viatge dels clients són: treball, 33,6 per cent; oci, 27,9 per cent; gestions, 10,2 per cent; visites a familiars i amics, 9,8 per cent; compres 5,5 per cent; metges, 5 per cent; turisme, 4,4 per cent; i estudis 3,2 per cent.  
 
D’entre els clients del TRAM, un 37,6 per cent residix en la capital i el 54,5 per cent en la resta de la província. El 5,4 per cent és d’una altra província i el 2,5 per cent de Madrid. 
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...