Data
25 de June de 2014

Estels, l’estació del TRAM d’Alacant amb més tràfic amb 1,2 milions d’usuaris

L’estació d’Estels va tornar a ser en 2013 la que més passatgers va registrar de tota la xarxa del TRAM Metropolità d’Alacant. La cèntrica instal•lació de FGV va acumular 1.203.295 usuaris, la qual cosa suposa un 16,4 per cent del total de 7,3 milions de clients que van utilitzar aquest servei el passat any.

Darrere d’Estels es va situar la de Mercat, per la que van passar 780.667 passatgers al llarg de tot l’any, xifra que equival a un 10,6 per cent del total de clients de la xarxa. En tercer lloc es va posicionar l’estació de Marq, amb un trànsit de 340.016 usuaris, la qual cosa equival a un 4,6 per cent del tràfic total.

Entre aquestes tres primeres estacions, subterrànies i les més transitades de tota la xarxa, sumen un 31,6 per cent del tràfic total de clients. És a dir, quasi un de cada tres usuaris del TRAM en 2013 es va desplaçar a través d’Estels, Mercat o Marq.

Per tant, les tres cèntriques estacions subterrànies, que signifiquen el 4,2 per cent de les instal•lacions del TRAM (que compta amb 71 estacions i parades en la seua xarxa), van ser capaços de mobilitzar al citat 31,6 per cent dels viatgers de tot el passat any.

L’estació de Benidorm és la quarta en nombre més gran de passatgers amb 264.565 i la primera de fora de la ciutat d’Alacant. Li seguixen Creueta, que va acumular 78.210 i Dénia, amb 51.019 passatgers. A continuació es troba El El Campello, la setena, amb 41.498; Teulada, la huitena, amb 33.867; Altea la novena, amb 33.666 i, tancant el rànquing de les deu primeres, Calp, amb 16.910 usuaris.

En el cas del TRAM Metropolità d’Alacant hi ha la possibilitat de comprar i validar els títols de transports en l’interior de les unitats del tramvia, tren-TRAM i tren convencional. Com a conseqüència d’això, les vendes i validacions de títols de transport en ruta durant el passat any es van concretar en 4.471.954 viatges, un 60,2 per cent del total.
 

Notícies relacionades

20 - 06 - 2026

TRAM d´Alacant va desplaçar el mes de maig passat més de 1,6 milions de viatgers

La Línia 2 va ser la més utilitzada, amb 602.240 usuaris i Luceros va ser l'esta-ció més concorreguda en sumar...
07 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant ampliarà les andanes de la parada de Porta de la Mar per a adaptar-los als nous tramvies que s’incorporen enguany

El procés de licitació s'ha obert per un import superior als tres milions d'euros i un termini d'execució de huit...
03 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant oferix este dissabte el primer servici especial nocturn previ a Fogueres amb motiu de la Desfilada del Ninot

S'ha previst reforçar el servici de les Línies 2, 3 i 4 fins a les tres de la matinada per...