Data
05 de November de 2014

FGV adjudica la instal•lació del Sistema de Protecció Automàtic de Tren de la Línia 9 del TRAM d’Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat la redacció del projecte i execució de les obres d’instal•lació d’un Sistema de Protecció Automàtic de Tren (ATP) per a la Línia 9 del TRAM d’Alacant, Benidorm-Dénia, per un import de 3.895.652 euros, IVA exclòs.

La intervenció serà realitzada per la multinacional SIEMENS RAIL AUTOMATION, S.A.U., única empresa que ha presentat oferta a aquest concurs. El termini d’execució és de 26,5 mesos. El sistema ATP que s’instal•larà en la Línia 9 és una extensió de què actualment funciona en la resta de la xarxa del TRAM d’Alacant.

Unitat Man de la línia de TRAM Alacant al seu pas per Altea.L’ATP és un sistema de seguretat que supervisa la conducció en els trens en circulació i que té capacitat per a aplicar el fre d’emergència o impedir altres accions quan no es complixen determinades condicions de seguretat.

La instal•lació d’aquest sistema és una de les actuacions principals del Pla de Modernització de la Línia 9, dotat amb més de 40 milions d’euros de pressupost i un termini d’execució fixat fins a l’any 2020. Aquest pla arreplega la renovació de la via, l’adequació de ponts i talusos, la millora del material mòbil i la millora de les instal•lacions de seguretat, comunicacions i energia.

L’objectiu és homogeneïtzar la connexió ferroviària entre Benidorm i Dénia amb la resta de línies de l’empresa a Alacant. Gràcies a les inversions previstes, el TRAM d’Alacant comptarà amb una xarxa completament renovada i que complirà moderns estàndards d’explotació. Les actuacions redundaran en més seguretat i confortabilitat del trajecte, una gestió del tràfic ferroviari més òptima i en un manteniment més eficient.

Altres actuacions previstes

En els pròxims tres anys, i tenint en compte les actuacions iniciades en 2013, es preveu una inversió de 20 milions d’euros. Enguany s’ha completat la renovació de via del tram Benidorm-Disc Benidorm. A més s’han licitat els treballs de renovació del material mòbil dièsel de la sèrie 2500 amb el propòsit d’allargar la seua vida útil durant, almenys, huit anys més. Al seu torn, s’està redactant el projecte de renovació de via del tram Olla d’Altea – Calp.

La longitud d’aquesta línia és de 50,8 quilòmetres en via única sense electrificar, discorrent entre Benidorm i Dénia i donant al seu torn servei, a més dels municipis esmentats, a l’Alfàs del Pi, Altea, Calp, Benissa, Teulada i Gata amb 18 parades. Es tracta d’una línia integrada en tot el litoral del nord de la província d’Alacant. En 2013 va transportar 733.982 viatgers.

 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...