Data
03 de September de 2010

FGV adjudica la redacció del projecte de rehabilitació del taller de Dénia en el qual es revisaran els trens diésel

 
 
 
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat la redacció del projecte de rehabilitació del taller de Dénia per un import de 106.206,90 euros a l’empresa que va presentar l’oferta més avantatjosa. En aquesta nau es durà el manteniment i revisions dels trens *diésel de la Línia 9.
 
 
L’empresa té un termini de quatre mesos durant els quals haurà d’elaborar aquest treball de consultoria i assistència tècnica de redacció del projecte constructiu per a remodelar aquest taller de FGV a Dénia.
 
 
L’objectiu de la rehabilitació és adequar la nau de Dénia, construïda en els anys noranta, i adaptar-la per a dur el manteniment dels trens dièsel que circulen per la Línia 9 entre Benidorm i aquesta localitat, perquè aquestes unitats no hàgin de baixar a Alacant per a les seves revisions. Els tallers de l’estació de La Marina deixaran llavors d’estar operatius.
 
 
Les obres, l’execució de les quals començarà a la fi d’aquest any, consistiran en l’ampliació del magatzem que es dotarà dels equips de treball necessaris, així com en l’acondicionament de la fossa de revisió de vehicles i la renovació de totes les instal·lacions.
 
 
A més, FGV construirà un nou safareig per als trens i efectuarà les reformes necessàries perquè l’ús del taller no perjudiqui el medi ambient i habilitarà zones per a la classificació dels diferents tipus de residus que es generin.
 
 
En l’actualitat, la nau de manteniment de Dénia és un petit taller, construït en els anys noranta en el moment que es va reestructurar tota la infraestructura d’aquesta estació.
 
 
Respecte a les unitats que actualment realitzen el servei en la Línia 9 entre Benidorm i Dénia, es tracta de vuit trens diésel, sis de la sèrie 2.500 la reforma de la qual es va realitzar entre desembre de 2005 i principis de gener de 2007, i dos de la sèrie 2.300, reformats entre gener de 1997 i abril de 1999.
 
 
Els trens de la sèrie 2.500 posseïxen dos motors centrals fabricats per l’empresa MAN, amb una potència unitària de 180 Kw, dos sistemes de frens i capacitat per a 272 viatgers. Per la seva banda, els trens de la sèrie 2.300 posseïxen les mateixes característiques que els anteriors, però difereix en la seva capacitat al disposar de 84 seients, pel que pot traslladar a 224 viatgers. Ambdós vehicles disposen d’aire condicionat, megafonía, indicadors de desocupada i wifi).
 
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...