Data
31 de July de 2015

FGV adjudica la renovació de via i condicionament d’infraestructura de la L-9 del TRAM entre Altea i Calp

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat l’execució de les obres del projecte de construcció de renovació de via i condicionament d’infraestructura de la Línia 9 de la xarxa TRAM d’Alacant de FGV entre Altea i Calp per 9,2 milions d’euros IVA inclòs, emmarcades en el Pla de Modernització de la Línia 9 del TRAM Metropolità d’Alacant (Benidorm-Dénia) per a garantir la qualitat del servei i aconseguir els estàndards de la resta de la xarxa del TRAM.

Els treballs es desenrotllaran entre els punts quilomètrics 53+225 (Altea) i 64+620 (Calp) de l’esmentada Línia 9 del TRAM, amb una longitud total d’actuació d’11,395 km, incloent les estacions i baixadors d’Altea, Garganes, Cap Negret, Olla d’Altea i Calp.

L’objecte del projecte constructiu, que tindrà dotze mesos de termini per al seu desenrotllament, comprén la renovació integral de la superestructura de via; el condicionament complet de la infraestructura existent i millora d’alguns aspectes com a substitució de taulers, augment de gàlib en túnels, millora de la plataforma, millora del drenatge, mitigació de riscos geològics en talusos de trinxeres i terraplens, millores d’obra civil per a suport de les instal•lacions de senyalització i comunicacions; i les actuacions de condicionament i millora de les estacions.

Amb aquesta actuació, l’empresa pública de transports pretén millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment.

50 milions d’euros d’inversió fins al 2020

Aquestes accions estan incloses en el Pla de Modernització d’aquesta línia, presentat pel president de la Generalitat, Alberto Fabra. El pressupost d’aquest programa d’inversions ascendix a 50 milions d’euros a executar fins a l’any 2020.

Gràcies a aquestes inversions, el TRAM d’Alacant comptarà amb una xarxa completament renovada i que complirà moderns estàndards d’explotació. Les actuacions redundaran en més seguretat confortabilitat del trajecte, una gestió del tràfic ferroviari més òptima i en un manteniment més eficient.

La longitud d’aquesta línia és de 50,8 km en via única sense electrificar, discorrent entre Benidorm i Dénia i donant al seu torn servei als municipis de l’Alfàs del Pi, Altea, Calp, Benissa, Teulada i Gata. Es tracta d’una línia integrada en tot el litoral del nord de la província d’Alacant. En 2014 va transportar 751.172 viatgers.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...