Data
03 de March de 2010

FGV Alacant rep a una delegació de l’empresa britànica Northern Rail interessada pel model de tren-TRAM

 

 delegación de Northern RailFerrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV),-TRAM Metropolità d’Alacant va rebre fa uns dies la visita d’una delegació de l’empresa britànica Northern Rail interessada pel model de tren-TRAM utilitzat a Alacant. Els responsables d’aquesta operadora ferroviària estudien implantar composicions similars en el desenvolupament de les comunicacions interurbanes del nord del Regne Unit.
 
Responsables de FGV Alacant van mostrar als integrants d’aquesta delegació les característiques, prestacions i tecnologia del tren-TRAM, un model mixt i electrificat que s’adapta tant a recorreguts urbans com interurbans. La visita va començar en l’estació de Mercat, on el grup va prendre un tren que els va traslladar a l’estació del Campello i, des d’allí, una llançadora especial per a visitar els tallers situats en aquest municipi.
 
Durant el viatge i en les instal·lacions en les quals FGV guarda, neta, repara i realitza el manteniment dels tren-TRAM i tramvies, els responsables de Northern Rail van comprovar de primera mà les noves característiques tècniques, mecàniques i de disseny dels tren-TRAM.
 
Posteriorment, el grup va reprendre la línia regular del TRAM per a arribar a la localitat de Benidorm a bord d’una de les composicions de la Línia 1 de FGV Alacant.
 
Northern Rail estudia implantar composicions similars als tren-TRAM entre diferents ciutats del nord de Regne Unit, país en el qual actualment és l’operador ferroviari més potent amb 4.800 empleats que atenen prop de 2.600 serveis locals i regionals cada dia de la setmana.
 
L’empresa opera principalment en el nord del país, i cobreix una zona en la qual resideixen aproximadament 15 milions de persones. Northern Rail té actualment 290 trens diésel i elèctrics que connecten prop de 500 estacions, un flota que podria veure’s implementada per trens similars als quals circulen a Alacant.
 
El tren-TRAM és un vehicle articulat lleuger que funciona com tren de rodalia en l’àmbit metropolità i com tramvia en l’àmbit urbà. Per les seves característiques, aquests trens mixts poden moure’s per la ciutat perquè té capacitat de circular en vies amb ràdios de corba tancats, desnivells variats i, a més, tenen una alta energia de frenat i acceleració.
 
El seu avantatge és que també presenten temps de viatge molt competitius en trajectes interurbans, sense necessitat que els usuaris realitzin trasbordo, pel que poden considerar-se una opció perfecta parell donar resposta a les noves necessitats de mobilitat.
 
Visites anteriors
 
Durant 2009, FGV Alacant va rebre la visita d’onze delegacions, algunes d’elles estrangeres, que van comprovar “in situ” els avantatges d’aquest transport amb la finalitat d’importar el model d’Alacant a les seves regions d’origen. Per les seves característiques, aquests trens mixts són idonis per a unificar les proximitats i el transport metropolità en una mateixa xarxa. Aquesta és la segona visita que FGV atén aquest any, després de la recepció fa unes setmanes d’una delegació holandesa.

 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...