Data
17 de June de 2025

FGV celebra el Comité de Participació de Clients de TRAM d’Alacant per a conéixer l’opinió de l’usuari sobre el servici que es presta

TRAM d'Alacant
  • En este grup de treball participen entitats i viatgers habituals dels servicis ferroviaris autonòmics d’Alacant
  • En la reunió s’ha explicat l’Índex de Satisfacció del Client, les actuacions, obres i les bonificacions en el transport per als jóvens

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va organitzar en el dia d’ahir a Alacant una reunió del Comité de Participació de Clients de TRAM d’Alacant, amb l’objectiu de millorar la qualitat del servici i conéixer de primera mà l’opinió dels usuaris del transport metropolità autonòmic, la qual cosa ajuda a l’empresa pública a tindre una visió més pròxima de la percepció que existix sobre els servicis i imatge d’esta.

En estes sessions de treball participen viatgers habituals i representants de diferents entitats d’Alacant per a analitzar i debatre sobre qüestions del servici de transport ferroviari que oferix la Generalitat a Alacant.

La composició del Comité està obert a entitats que participen en funció del contingut o l’orde del dia. En esta ocasió han assistit Creu Roja, Once, Fesord, UMH, Cocemfe Alacant, l’associació de veïns Albufereta Platja Blanca, l’associació de mestresses de casa Tyrius, Avacu, Asafan i Amics de la Gent Major. A més, van acudir quatre viatgers habituals, un treballador, un estudiant, un jubilat i un aturat.

La seu de TRAM d’Alacant, situa en l’estació de La Marina, va ser l’espai en el qual els representants dels usuaris i de l’empresa es van reunir per a debatre i analitzar diferents qüestions, com van ser els resultats de l’última Enquesta de Satisfacció de Clients, les actuacions i obres realitzades en el metropolità i les bonificacions en el transport per als jóvens.

En este sentit, cal assenyalar que l’Índex de Satisfacció del Client (ISC) de 2024 en TRAM d’Alacant va ser de 8,54 punts sobre 10, i que el percentatge de viatgers que considera “satisfactori” el servici que es presta és del 94,4%; el percentatge que el qualifica de “normal” és del 3,8% i tan sols el 1,8% restant sent “insatisfacció” amb el seu funcionament.
Per part seua, els assistents a la reunió van exposar diversos temes, com el volum de viatgers en les unitats, la informació a l’interior dels tramvies, matisacions sobre alguns títols de transport i el pla zonal tarifari.

Com funciona el Comité

El Comité de Participació de Clients està format per un màxim de 15 membres i funciona com a grup de treball, assessorament i debat on, amb un orde del dia previ, es promou una interacció entre empresa i clients per a tindre major compromís i complicitat.

Per part d’FGV, els temes a proposar s’extrauen del conjunt de reclamacions que es gestionen en l’empresa, els informes de satisfacció del client i les enquestes i sondejos d’opinió, o aquells temes que, dins dels objectius i accions de l’empresa, interessa exposar a debat.

Notícies relacionades

25 - 06 - 2025

El Consell aprova la pròrroga de la gratuïtat del transport públic per a les persones menors de 14 anys i els nous descomptes tarifaris

La mesura, cofinançada pel Govern, entra en vigor l'1 de juliol i es prolonga fins al 31 de desembre de...
24 - 04 - 2025

La Generalitat amplia fins al 31 de maig el termini de validesa de l’actual targeta de transport jove gratuït per a garantir la recepció de la nova Móbilis30

El suport de cartó podrà utilitzar-se durant un mes més per a garantir que tots els sol·licitants disposen de la...
16 - 04 - 2025

La Generalitat condiciona dos nous accessos a l’estació d’Adif d’Alacant en la zona d’obres de la futura Estació Central de TRAM d’Alacant

Els dos nous passos complixen amb els estàndards de seguretat i accessibilitat universal i estan situats en costat sud, al...