Data
22 de March de 2011

FGV celebra el primer aniversari de l’ampliació de la L-4 del TRAM d’Alacant per tota la Platja de San Juan


 
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va celebrar el diumenge 19 de desembre el primer aniversari de l’ampliació de la Línia 4 del TRAM Metropolità d’Alacant, un fet que ha suposat en l’últim any un important increment del nombre d’usuaris d’aquesta línia.
 
Des que el passat 19 de desembre de 2009 el president de la Generalitat Valenciana, Francisco Camps, va inaugurar el bucle format per 4,5 quilòmetres de via electrificada i set nous baixadors que avui dóna servei a tota la Platja de San Juan, prop d’un milió de viatgers han utilitzat aquesta infraestructura per a realitzar els seus desplaçaments.
 
La Línia ha passat de tenir uns 1.850 clients al dia, als gairebé 2.650 actuals, és a dir, l’increment d’usuaris acumulat en 2010 respecte al passat any s’acosta al 43 per cent, sent juliol i agost els mesos de major afluència de clients.
 
En els mesos d’estiu, l’ampliació de la Línia 4 va permetre a més estendre els serveis del Tramnochador para arribar a un important nombre de veïns i zones d’oci al cobrir una nova zona de la Platja de San Juan.
 
La Conselleria d’Infraestructures i Transport va invertir prop de 26 milions d’euros en l’ampliació del bucle de la L-4. El traçat es va executar en via única, i planteja un bucle que comença i finalitza poc després de la desocupada d’Avinguda de Les Nacions.
 
Set nous baixadors
 
L’ampliació ha permès sumar set noves desocupades a la xarxa TRAM, que s’han situat estratègicament al llarg del recorregut amb la finalitat d’oferir el millor servei als usuaris potencials: Cap Hortes, Av. Benidorm i Londres (en l’Avinguda la Costa Blanca); Plaza de La Corunya i Institut (en Avinguda d’Oviedo); i Països Escandinaus i Holanda (en Avinguda de les Nacions).
 
Però aquesta no ha estat l’única novetat escomesa per FGV en el traçat de la L-4 en els últims dotze mesos. L’obertura al juny de l’estació d’Estels i la creació d’un branc tranviario que uneix les estacions de La Marina i Sangueta, va permetre fer una reorganització de la línia, i traslladar la seva capçalera a Estels, en el centre d’Alacant.
 
Aquest canvi també va suposar un important revulsiu per a l’increment dels clients de la Línia 4 que van respondre molt positivament a la millora de la xarxa. Així mateix, per a continuar donant servei als usuaris de les desocupades de Porta del Mar i La Marina, TRAM va engegar un servei llançadora que, cada vint minuts, connecta aquestes estacions amb Sangueta des d’on es pot enllaçar amb la resta de les seves línies.
 
Andanes més accessibles
 
A més, dirante aquest any Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana ha ampliat les andanes de cinc baixadors de la Línia 4 en el tram que ja estava en servei entri Lucentum i l’Avinguda de Les Nacions. D’aquesta forma, TRAM podrà duplicar la seva capacitat de transport amb l’habilitació puntual de convoyes dobles en aquest trajecte.
 
L’ampliació possibilita que una única circulació de la Línia 4 pugui estar formada per dos tramvies acoblats, i per tant tingui capacitat per a transportar al doble de passatgers.
 
Amb aquest projecte, pressupostat en gairebé 69.000 euros i finalitzat el 30 de setembre, les nou andanes de les desocupades de Lucentum, Miriam Blasco, Sergio Cardell, Trident i Av. Nacions passen a tenir 65 metres útils de longitud, cinc més que abans de la reforma. Els nous baixadors del bucle ja estaven adaptats per a rebre composicions dobles.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...