Data
21 de August de 2024

FGV formalitza l’adjudicació de les obres de l’Estació Central del TRAM d’Alacant per 98,6 milions d’euros

TRAM d'Alacant FGV
  • El conseller Vicente Martínez Mus destaca que les obres per a crear este “gran node intermodal” s’iniciaran este mateix any
  • L’estació comptarà amb 12.000 metres quadrats de planta general, serà subterrània, tindrà quatre vies i dos andanes i permetrà un increment de la circulació actual i atendre futures extensions de la xarxa

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha formalitzat l’adjudicació de les obres del ‘Projecte de construcció del tram avinguda Salamanca-Estació Intermodal de la xarxa de TRAM d’Alacant’, la futura Estació Central, per 98.636.780 euros, IVA inclòs, a la UTE formada per Rover Infraestructures S. A., Rover Rail S.A. i Germania d’Instal·lacions i Servicis S.L.U. A part de l’obra en si, la direcció de la mateixa tindrà un cost de 3.351.560,66 euros, també IVA inclòs.

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha declarat que “el projecte de l’Estació Central permetrà crear un gran node intermodal on convergisquen els fluxos de llarg recorregut, el sistema TRAM i els servicis amb autobús urbans, metropolitans i interurbans”.

El també president del Consell d’Administració d’FGV ha destacat el “esforç” i el “compromís” d’este Consell des del primer moment quan “es va negociar amb Adif i es va aconseguir la cessió gratuïta i permanent dels terrenys necessaris per a este projecte que permetran iniciar este mateix any les obres de la nova estació central del TRAM d’Alacant prolongant la xarxa des de l’estació d’FGV de Luceros”.

Finalment, Martínez Mus s’ha congratulat que “esta importantíssima inversió de més de 100 milions d’euros es convertirà en una fita de la intermodalitat de la ciutat, alhora que eliminem eixe mur que separa l’estació de Renfe de la de Luceros”.

Característiques de l’Estació Central

La futura Estació Central del TRAM d’Alacant tindrà una superfície de 12.000 metres quadrats de planta general i se situarà al costat del flanc sud de l’Estació d’Adif, paral·lela a este edifici, però subterrània. El projecte contempla quatre vies i dos andanes per a poder atendre degudament, tant els servicis metropolitans del TRAM amb destinació el Campello, Sant Vicent-Universitat i Cap d’Huertas, com les connexions de Tren-Tram amb Benidorm i Dénia.

El disseny de la seua capacitat ferroviària permetrà un important increment de les actuals circulacions, així com atendre les futures extensions del sistema. A més, l’extrem oest de l’Estació s’ha dissenyat per a permetre la futura prolongació del TRAM per a atendre els barris d’eixa zona de la ciutat. Igualment, cal destacar que s’està treballant juntament amb l’Ajuntament d’Alacant en diverses solucions d’esta prolongació de cara a poder dotar d’este servici de transport al major nombre possible de ciutadans.

Fases i Terminis

L’actuació començarà este mateix any amb l’execució d’un estacionament provisional situat al costat de les vies d’Adif, darrere de l’actual edifici de control de trànsit ferroviari. A partir llavors, s’escometrà, d’una banda, l’execució de l’Estació pròpiament dita i, per una altra, la seua connexió subterrània amb l’extrem de la línia existent. En total, seran més de quatre anys d’obres.

Notícies relacionades

25 - 10 - 2024

Carlos Mazón: “Iniciem un moment històric i estratègic per a Alacant amb l’inici de les obres de la nova Estació Central del TRAM”

Destaca la inversió de la Generalitat de 102 milions per a “una gran actuació en termes socials i de vertebració...
27 - 02 - 2024

El Consell autoritza el conveni d’FGV amb Renfe per a facilitar l’accés de les persones usuàries de l’AVE Madrid-Alacant al TRAM d’Alacant

L'acord permet als viatgers i viatgeres d'Alta Velocitat utilitzar de manera gratuïta l'enllaç entre les estacions de Luceros i Benidorm...