Data
08 de December de 2010

FGV ha rebut des de gener a onze delegacions nacionals i estrangeres interessades per les seves infraestructures

 
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha rebut en el que va d’any la visita d’onze delegacions nacionals i internacionals interessades en diferents qüestions sobre l’explotació del metre, el tramvia i el tren-TRAM i les xarxes ferroviàries d’Alacant i València.
 
Operadors de transport ferroviari, empreses concessionàries, estudiantes i diferents autoritats s’han traslladat fins a la Comunitat Valenciana per a conèixer “in situ” les prestacions i els models de gestió que s’apliquen en el TRAM i en Metrovalencia.
El TRAM d’Alacant és la infraestructura que major interès ha suscitat, especialment pels seus innovadors trens-TRAM que per la seva versatilitat i potència s’han convertit en un dels majors atractius de la xarxa ferroviària de la Comunitat Valenciana, mentre que la xarxa de Metrovalencia és la més extensa i experimentada de la regió.
 
Entre gener i juliol de 2010 s’han comptabilitzat vuit visites a Alacant, per a conèixer el model tranviario i el tren-TRAM, aquest últim pioner a Espanya i que permet l’aprofitament d’una mateixa infraestructura per als desplaçaments urbans amb el tramvia i els interurbans amb el tren-TRAM.
 
En Metrovalencia les visites rebudes aquest any han estat tres, integrades per professionals interessats a conèixer el funcionament de la xarxa de transport, el model de gestió utilitzat per FGV, el desenvolupament de les polítiques de sostenibilitat i la construcció de noves línies.
 
El TRAM
 
El TRAM Metropolità d’Alacant ha rebut durant el primer semestre de 2010 a diverses delegacions i professionals del sector que han comprovat els avantatges d’aquest tipus de transport amb la finalitat d’importar el model d’aquesta província.
 
Representants de l’empresa alemanya Jenaer Nahverkehr GMBH, de la britànica Northem Rail, del govern de la regió de South Holland dels Països Baixos i de l’empresa israeliana Yafe Nof, així com el Director Tècnic del Metre de Berlín o el periodista especialitzat de la revista argentina “Rieles”, Walter Vermelles, que a més és directiu d’una important consultora ferroviària en aquest país, van visitar Alacant per a conèixer el model de FGV.
 
Així mateix, TRAM va rebre a dues delegacions d’altres regions espanyoles, una composta per tècnics i gestors de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) i altra integrada per representants de la Societat Concessionària del Tramvia de Múrcia.
 
Totes les delegacions van valorar especialment els tren-TRAM que, a Espanya, només circulen a Alacant, i que poden moure’s tant per la ciutat, com en trajectes interurbans.
 
L’empresa alemanya Jenaer Nahverkehr GMBH, que presta serveis en la ciutat de Jena (Alemanya), estava interessada en el funcionament de les xarxes de metroxarxes del metro i de ferrocarrils de curta distància entre Alacant i València.
 
La britànica Northem Rail va visitar Alacant per a conèixer el model de tren-TRAM implantat en la província i estudiar la possibilitat d’adaptar composicions similars en les comunicacions interurbanes en el nord del Regne Unit.
 
Per la seva banda, el govern de la regió de South Holland estava especialment interessat a implantar el tren-TRAM entre les localitats de Gouda, Katwijk i Noordwijk. En el cas de l’operadora de transport israelià Yafe Nof, els seus responsables volien comprovar el funcionament i capacitats dels trens-TRAM i conèixer les possibilitats d’utilitzar unitats similars per a cobrir el trajecte entre Natzaret i Haifa.
 
Quant a les delegacions espanyoles, Alacant va rebre la visita de diversos tècnics de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), que van acudir per a provar els trens-TRAM. El govern balear va a ser el segon a implantar aquestes unitats ecològiques i modernes per a connectar Manacor-Artá.
 
Per la seva banda, la Societat Concessionària del Tramvia de Murcia va acudir a la província alacantina amb la intenció d’estudiar i conèixer els tallers i instal·lacions del Campello en els quals es realitza el manteniment i reparacions i posada a punt dels trens-TRAM i els tramvies.
 
Metrovalencia
 
Quant a Metrovalencia, tres han estat les visites que ha rebut FGV per a conèixer el seu material mòbil, instal·lacions, eines informàtiques, el model de gestió o la construcció de la nova Línia 2. Les delegacions procedien de Bèlgica, EE.UU, i Brasil.
 
Destaca la visita d’una delegació del govern de l’estat brasiler de Sao Paulo, interessada a conèixer diferents aspectes relacionats amb la gestió dels serveis de metro i tramvia, i presentar els projectes d’ampliació que tenen previst executar en la xarxa de metroxarxa del metro de Sao Paulo. Entre altres coses els professionals llatinoamericans es van desplaçar a l’estació de trasbordo Marítim-Serrería para conèixer les singulars característiques d’aquestes instal·lacions en les quals es pot realitzar el trasbordo entre metre i tramvia.
 
En l’apartat acadèmic, quaranta-un alumnes de l’Institut Superior de Transport de Diepenbeek (Bèlgica), van viatjar fins a València amb l’objectiu de conèixer les característiques de la xarxa de transport valenciana, així com els projectes que desenvolupa la Conselleria d’Infraestructures i Transports.
 
D’altra banda, un grup de quinze nord-americans pertanyents al club “Tramway”, fundat en la dècada dels seixanta en Ohio (EEUU) i compost per afeccionats als ferrocarrils i antics treballadors de l’empresa Providence & Worcester de l’estat de Massachussets, van visitar també la xarxa de metroxarxa del metro valenciana.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...