Data
15 de May de 2017

FGV i els ajuntaments d’Alacant i Sant Vicent del Raspeig milloren les condicions de seguretat de la Línia 2 del tramvia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) i els ajuntaments d’Alacant i Sant Vicent del Raspeig han millorat la seguretat de la Línia 2 del TRAM Metropolità d’Alacant (Luceros-Sant Vicent del Raspeig), la més utilitzada de la xarxa tramviària, amb una sèrie d’actuacions consensuades per estes entitats, a més de la Universitat d’Alacant, els estudiants de les quals són en bona part usuaris habituals de la línia.

El director gerent de FGV, Angel García de la Bandera, ha assenyalat que “la preocupació i interés per evitar possibles incidents i la col•laboració amb els municipis afectats ha donat els seus fruits i en els dos últims anys s’ha aconseguit reduir el nombre de sinistres registrats en els encreuaments semafòrics”. 
 
En concret, s’han rebaixat les 16 incidències de 2014 a les 14 de 2015, i a les 12 en 2016, que representa un descens del 25 per cent sobre el nombre de col•lisions registrades en esta línia fa dos anys.
 
Entre les mesures adoptades en els últims mesos destaca la proposta de regulació i coordinació semafòrica en les interseccions, el reforç de la senyalització en tota la línia, en els trams de carril bici i encreuaments, iniciativa en què també ha col•laborat la Diputació d’Alacant.  
 
Durant este procés també s’han retirat tanques i branques que dificultaven la visibilitat dels tramvies i autobusos en alguns encreuaments i s’han tancat distints passos semafòrics, tal és el cas de la intersecció entre Baronia de Polop i Doctor Claramunt, i andanes com els de Garbinet i San Vicent del Raspeig en els costats que són coincidents amb vials de circulació de vehicles. 
 
 A més s’han instal•lat refugis de control de pas en les parades de Santa Isabel i Universitat.
 
Estudi específic dels encreuaments amb més incidents registrats
 
Junt amb estes actuacions s’ha realitzat un estudi específic per part de FGV, amb les seues corresponents mesures de millora, de cinc interseccions que han patit el nombre més gran de sinistres de la línia. Com resultat, en els encreuaments de Padre Pla amb Nicaragua s’ha incrementat el temps de pas per al tramvia i en el de Gastón Castelló amb Aragó s’ha ajustat el senyal semafòric per a vehicles. 
 
Com a part del resultat d’este estudi, en tres encreuaments de Sant Vicent del Raspeig, dos d’ells de la Universitat, s’ha reprogramat el temps d’obertura del senyal perquè a l’aproximar-se el tramvia la velocitat d’accés a l’encreuament siga menor. A més, s’ha anticipat el temps de canvi de senyal a roig per als vehicles i s’ha reforçat la senyalització vertical.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...