Data
04 de September de 2013

FGV inicia el procés de licitació per a renovar el material mòbil de la Línia 9 del TRAM Metropolità d’Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat el procés de licitació per a la renovació dels sis trens dièsel de la sèrie MAN 2.500 en servei actualment en la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM Metropolità d’Alacant. El pressupost inicial és de prop de tres milions d’euros, en concret 2.985.787 euros, IVA exclòs.

FGV licita els projectes de remodelació, incloent l’adquisició dels nous elements principals que se substituiran durant els treballs previstos, i els d’altres elements i actuacions específiques sobre alguns equips d’aquests trens.

El director-gerent de FGV, Pablo Cotino, ha explicat que “darrere del procés de licitació s’adjudicaran els treballs de renovació necessaris que es prolongaran al llarg d’enguany i els pròxims exercicis i que permetran incorporar de manera progressiva els trens ja renovats a la circulació”.

En aquest sentit, cal destacar que, l’arreplega del material necessari per a desenrotllar els treballs, es realitzarà durant aproximadament tretze mesos, mentres que la renovació en si es durà a terme en els huit mesos següents.

Cotino també ha destacat que “està actuació forma part de les intervencions previstes en els pròxims anys en aquesta línia i que en el cas dels trens permetrà realitzar una posada al punt completa per a garantir el seu funcionament de cara al futur”.

Les esmentades unitats MAN 2.500 van ser objecte de revisió i reparació entre 2004 i 2006, quan es van substituir completament les caixes de les unitats i els equips de les mateixes, excepte alguns equips que no es van substituir en aqueixa intervenció i que ara se substituïxen o intervenen.

La Línia 9 del TRAM d’Alacant transcorre al llarg dels seus 51 quilòmetres per les poblacions de Dénia, Pedreguer, Gata de Gorgos, Teulada, Benissa, Calp, Altea, Alfàs del Pi i Benidorm. El passat any la connexió Benidorm-Dénia va registrar un total de 753.750 viatgers

La principal actuació serà la revisió dels bogis, l’element mecànic que incorpora els aqueixos i les rodes i que van davall de les caixes dels trens i permeten el seu desplaçament. Cada unitat compta amb quatre bogis, dos motors i dos remolcs. En total es revisaran 28 bogis, els quatre de cada una de les sis unitats més els quatre de l’equip de reposat existent en el taller.

Durant els treballs, que s’efectuaran en els tallers de FGV de manera progressiva, s’escometrà el desmuntatge complet dels bogis, es revisaran tots els seus elements, se substituiran els equips principals: grups de transmissió (reductors d’eix, bieles i arbres de carden), les suspensions, els aqueixos, rodes i discos de fre i s’incorporaran distints elements de seguretat, com a sensors per a informar en cas de ruptura de la transmissió o del desgast de les zapatas del fre. Com a actuació complementària, es procedirà a la posada al punt del motor i de les caixes de canvi.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...