Data
15 de March de 2018

FGV inicia la redacció de projectes de renovació de via i condicionament d’infraestructura del TRAM´d’Alacant entre Teulada i Dénia

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat la redacció dels projectes de renovació de via i condicionament de la infraestructura de la Línia 9 del Tram d´Alcanta (Benidorm-Dénia) dels trams Teulada-Gata de Gorgos i Gata de Gorgos-Dénia. L’import d’adjudicació és de 310.365 euros, IVA inclòs, amb un termini d’execució de 10 mesos.
 
Esta actuació forma part dels treballs que la Conselleria d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori que dirigix la consellera María José Salvador està executant per a modernitzar la Línia 9 del TRAM´d’Alacant que unix Benidorm i Dénia i equiparar en condicions de qualitat i seguretat amb la resta de la xarxa de FGV a Alacant amb una inversió de més de 110 milions d’euros.
 
Precisament, esta mateixa setmana María José Salvador ha visitat les obres de renovació de via i condicionament de la infraestructura del tram Calp-Teulada que té un import de 14,5 milions d’euros, IVA inclòs. El termini d’execució és de 12 mesos, incloent les actuacions en túnels, els ponts del Quisi i Ferrandet i estructures en la línia.
 
A banda del tram Altea-Calp, ja finalitzat, s’està executant la senyalització i instal·lació de l’ATP, la renovació d’estacions, el condicionament dels ponts sobre la N-332, a més de l’esmentat tram Calp-Teulada. En paral·lel, s’estan construint els sis trens duals (elèctrics i dièsel) que renovaran a partir de 2019 el material mòbil de la Línia 9 del TRAM d’Alacant que suposen una inversió de 43,3 milions d’euros.
 
Per tant, amb la redacció d’estos projectes entre Teulada i Dénia, el pla d’inversions previst en la Línia 9 seguix els terminis anunciats per part de la Generalitat en el seu impuls per oferir als ciutadans un transport públic sostenible i eficient, per la qual cosa FGV continua amb el procés de canvi de via, adequació de ponts i talussos, adquisició de nou material mòbil i la millora de les instal·lacions de seguretat, comunicacions i energia.
 
Contingut dels projectes
 
El treball a realitzar ha d’afrontar la consolidació de la infraestructura existent (adequació de la plataforma, l’estabilització dels talussos de desmunte i millora de les condicions de desaigüe de les obres de drenatge); la geometrización de la via (amb la introducció de corbes d’acord en planta i en alçat inexistents en l’actualitat) i l’adaptació de la rasant actual a les necessitats derivades de la nova superestructura de via; la renovació de la superestructura de via en via general i estacions; implantació de les canalitzacions o línies aèries necessàries per a instal·lacions de seguretat, comunicacions i energia; i obres diverses obres complementàries (tancament de la línia i actuacions en els passos a nivell, rehabilitació d’edificis i annexos d’estacions).
 
A més, cal preveure actuacions en estructures (rehabilitació i ampliació de ponts i viaductes, execució de murs de contenció i de protecció i informe d’estat de ponts i túnels); estudi de gàlibs del nou material mòbil; adequació d’infraestructura per a la possible electrificació futura; reposició dels servicis afectats; i implantació de les mesures correctores de l’impacte ambiental).
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...