Data
28 de April de 2014

FGV inicia obres en el taller d’El El Campello del TRAM per valor d’1,1 milions d’euros

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat les obres d’adequació del taller d’El El Campello al material mòbil dièsel del TRAM Metropolità d’Alacant i els treballs per a la relació entre els enclavatges de la dita instal•lació i la via general que compta amb un pressupost d’1.182.759,27 euros, IVA exclòs, dels quals 984.064,40 pertanyen al primer apartat i 198.694,87 al segon.

Anteriorment, es va adjudicar el subministrament de desviacions per a la platja de vies en el dit taller per als ramals de circulació del material mòbil per un import de 186.752 euros, també sense IVA.

L’objectiu que es perseguix és que aquesta instal•lació puga acollir a les unitats que diàriament oferixen el seu servei en la Línia 9, Benidorm-Dénia, actualment ateses i amb manteniment en el taller de la Marina a Alacant.

Amb aquestes actuacions, s’aconseguix l’objectiu d’optimitzar el cost de manteniment del material mòbil, en unificar en un sol taller la gestió de tots els trens i tramvies que circulen a Alacant. Perquè aquests manteniments es puguen dur a terme en el taller d’El El Campello és necessari realitzar una sèrie de modificacions del traçat en la platja de vies existent, crear un trapa per a les unitats dièsel i construir nous ramals que permeten la circulació de les unitats dièsel, i permetre el seu accés a Les vies en l’edifici de tallers on es realitzen cada una de les operacions necessàries. A més, és necessari modificar l’enclavatge tramviari del taller i la seua connexió amb el de la via general de la xarxa.

De forma paral•lela a les inversions estimades a realitzar, ja s’ha arribat un acord amb totes les seccions sindicals perquè el personal dels tallers de la Marina es desplace a les instal•lacions de tallers El El Campello una vegada finalitzades les obres necessàries per al manteniment del material dièsel.

En funcionament des de l’any 2007

Els tallers d’El El Campello van entrar en servei a l’abril del 2007, darrere d’invertir 29.495.307,32 euros. Aquestes instal•lacions compten amb una superfície aproximada de 65.000 metres quadrats i disposen de les últimes innovacions tecnològiques en matèria de manteniment i reparació de trens i tramvies.

Els tallers disposen d’edifici de presa i deixe, en el que s’ubica el lloc de control dels moviments interns del material mòbil i les instal•lacions; cotxeres; tallers; centre de transformació que permet disposar d’una entrada en alta i la posterior distribució de l’energia en baixa; i llavat de vehicles. La polifuncionalidad del recinte oferix la possibilitat d’atendre les necessitats mecàniques i tecnològiques, tant de les unitats de tramvia com dels tren-TRAM, i una vegada finalitzades les obres previstes dels trens dièsel.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...