Data
10 de November de 2017

FGV invertix 4,7 milions d’euros en el manteniment del sistema de seguretat ATP i els nodes de comunicacions del TRAM d?Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat un contracte de dos anys, amb dos possibles pròrrogues anuals, per al manteniment de la instal·lació del Sistema de Protecció Automàtica de Tren (ATP) i nodes de comunicacions de la xarxa TRAM d’Alacant. L’adjudicació ascendix a 4.719.000 milions d’euros, IVA inclòs, tal com publica hui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

L’ATP és un sistema que supervisa la conducció dels trens en circulació, incrementant les condicions de seguretat de la línia. El valor de la implantació del dit sistema només en la L9 del TRAM d’Alacant ascendix a altres 4,7 milions d’euros, IVA inclòs.

El nou contracte amplia i millora l’anterior, ja que a més de cobrir el manteniment de les dites instal·lacions en les línies L1, L2, L3, L4 i els Tallers d’El Campello del TRAM d’Alacant, el mateix inclourà el manteniment de la L9 quan finalitzen les esmentades obres d’implantació dels dits sistemes ATP.

Els servicis de manteniments del nou contracte inclouen la tecnologia de senyalització i la tecnologia de comunicacions. Respecte a la primera, les actuacions afectaran els equips de via ATP (Balises, eurollaços i unitats elèctriques de línia) i als equips embarcats d’ATP i Comandament Inductiu d’Agulles (IUM).

Quant a la tecnologia de comunicacions, el manteniment es realitzarà sobre els nodes de comunicacions pertanyents a la Xarxa Oberta de Transport de Telecomunicacions (OTN), l’equip gestor d’esta xarxa (OMS) i al Sistema d’Alimentació Ininterrompuda (SAI).

Pla de Modernització de L9

La implantació del sistema ATP en la Línia 9 s’emmarca dins del Pla de Modernització del traçat Benidorm-Dénia, en el que el Consell hi ha invertit, en obres o adjudicacions, més d’un centenar de milions d’euros en els últims anys. Entre les dites inversions destaquen la modernització de tota la infraestructura de la línia, la compra de nou material mòbil, la tranviarización a Dénia, la millora de ponts i viaductes, la instal·lació de sistemes de senyalització i seguretat de Bloqueig Automàtic, o la millora de distintes estacions, tot això amb l’objectiu de dotar a la L9 dels estàndards de qualitat que ja existixen en la resta de la xarxa del TRAM d`Alacant.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...