Data
15 de February de 2014

FGV licita el manteniment de les unitats de les Línies 1, 2, 3 i 4 del TRAM d’Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat, segons publica hui el diari Oficial de la Comunitat Valenciana (DOCV), el procés de licitació per al manteniment integral del material mòbil de les unitats de les Línies 1, 2, 3 i 4 del TRAM Metropolità d’Alacant, per un valor inicial d’1.777.200 euros, IVA no inclòs, anuals.

Amb una duració de dos anys i la possibilitat de pròrroga de dos exercicis més, el futur contracte té com a objectiu l’adequada conservació de les unitats de material mòbil elèctric, definit com a manteniment integral. És a dir, a més dels trens i tramvies en si, també s’inclou l’atenció necessària dels equips embarcats, així com els equips, utillatge, sistemes informàtics i ferramentes a utilitzar en els treballs.

Les unitats a què afecta la licitació són 9 tren-TRAM de tres cotxes de Vossloh de la sèrie 4100 de 37,01 metres de longitud i amb capacitat per a 315 passatgers de la Línia 1 i 21 tramvies de cinc cotxes de Bombardier de la sèrie 4200 de 32,37 metres de longitud i amb capacitat per a 277 viatgers de les Línies 2, 3 i 4 del TRAM. Els treballs de manteniment d’aquestes unitats es realitzen en els tallers de FGV en El El Campello.

Manteniment de Tren-TRAM i tramvies

Amb aquest contracte FGV es garantix el correcte manteniment dels tren-TRAM i tramvies en servei a Alacant. El tren-TRAM és des de fa set anys un referent en l’àmbit de la tecnologia ferroviària gràcies a la incorporació d’aquest nou sistema de transport que circulen des de 2006 per la xarxa del TRAM Metropolità d’Alacant. A finals del dit any van començar els seus desplaçaments fins al El Campello i, ja en 2007, es va inaugurar la connexió a través d’aquests trens entre Alacant i La Vila-Joiosa. L’any 2008, es va completar el servei amb l’arribada a Benidorm, com en l’actualitat.

El TRAM d’Alacant va ser la primera explotació espanyola que va posar en marxa aquest tipus de trens que combinen l’ús de tramvia i proximitats. Es tracta de trens elèctrics, capaços de cobrir trajectes urbans i interurbans i aconseguir els 100 km/h.

Per la seua banda, els tramvies van començar el seu servei a Alacant en 2007 i han anat sumant unitats segons s’han anat inaugurant les Línies 3, 4 i, el passat mes de setembre, la 2. Aquests tramvies es basen en una tecnologia modular que es caracteritza per un interior de sòl davall cent per cent, que oferix un excel•lent comportament de viatge i un increment en el confort dels passatgers. Els vehicles també inclouen la propulsió i el sistema de control Bombardier Mitrac, incorporant els últims avanços en tecnologia electrònica.

Aquests vehicles combinen un interior lliure de desnivells amb la utilització de bogis d’aqueixos clàssics. Els tramvies de pis davall disposen d’entrades a nivell de plataforma. A més compten amb un escaló lliscant elèctric per a facilitar l’entrada i eixida del vehicle a les persones amb mobilitat reduïda, en cadires de rodes o amb carrets de xiquets.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...