Data
13 de April de 2023

FGV licita els nous viaductes de Mascarat i Algar per a concloure la modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant

  • El pressupost conjunt per a renovar els dos viaductes centenaris supera els 17 milions d’euros
  • Les obres del viaducte del Quisi segueixen amb el calendari previst i estaran finalitzades aquest estiu

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat la construcció dels nous viaductes de Mascarat i Algar de la Línia 9 de TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia) que aglutinen un pressupost inicial superior als 17 milions d’euros, IVA inclòs.

Aquesta actuació, igual que la resta que s’executen en la Línia 9, és finançada per la Unió Europea i servirà per a concloure la modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant.

Els treballs en el Mascarat, amb una partida inicial de 7.902.406,59 euros, IVA inclòs, i un termini d’execució de nou mesos, suposaran la substitució de l’actual viaducte per un més modern i adequat a la xarxa del TRAM d’Alacant de similars característiques.

Quant al Algar, amb una inversió de licitació de 9.211.482,34 euros, IVA inclòs, i un termini de catorze mesos d’execució, està previst la variant de traçat i la construcció d’un pont paral·lel a l’existent, de tal forma que l’actual viaducte del Algar es mantinga com a passarel·la per als vianants, tal com estableix la fitxa de catalogació de Bé de Rellevància Local.

Obres en el viaducte del Quisi

D’altra banda, les obres del nou viaducte del Quisi, també finançades amb fons europeus, segueixen amb el calendari previst, una vegada que es van iniciar les obres a l’agost de 2022. Els treballs, adjudicats per 9.857.534 euros a la UTE FCC Construcció S. A.- CHM Obres i Infraestructures S.A, es preveu que estiguen finalitzats a l’estiu d’enguany i permetran instal·lar un nou viaducte pròxim a l’actual, situat també sobre el Barranc del Quisi, aigües avall de l’existent, amb una alineació obliqua respecte a l’anterior i una longitud de 370 metres.

L’actual viaducte del Quisi va ser construït entre els anys 1913 i 1915, com a part de la línia que enllaça Alacant i Dénia. Les obres de rehabilitació realitzades per FGV en aquest tram han permés que seguisca obert a la circulació dels actuals trens dièsel.

No obstant això, ha sigut necessari plantejar la construcció d’una variant de nova construcció com a part fonamental del pla de modernització d’aquesta línia.

Les inversions executades i previstes per la Generalitat entre Benidorm i Dénia contemplen la renovació de via, adequació de viaductes, ponts i talussos, millores en el material mòbil i, la millora de les instal·lacions de seguretat, comunicacions i energia.

L’objectiu d’aquestes inversions és poder mantindre l’explotació garantint la qualitat del servei i, al seu torn, adquirir els estàndards de qualitat de la resta de la xarxa d’FGV a Alacant.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...