Data
25 de September de 2009

FGV licita l’assistència tècnica i la direcció d’obra de la instal•lació del sistema de conducció automàtica

  • El cost total de l’Automatic Train Operation (ATO) serà de més de 30 milions d’euros.
  • Els trams subterranis comptaran amb esta ajuda a la circulació a finals de 2010
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha tret a licitació l’assistència tècnica i direcció de l’obra d’implantació d’un sistema de protecció automàtica de trens per distància objectiu (ATP DO) i d’un sistema d’operació automàtica de trens (ATO) en les Línies 1, 3 i 5 de Metrovalencia, segons ha publicat hui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).
 
L’import de la licitació ascendix a 591.738,21 euros, IVA exclòs. Amb esta actuació, prosseguix la tramitació per a la implantació de la conducció automàtica amb conductor en els trams subterranis de Metrovalencia. En este sentit, cal recordar que FGV va adjudicar a l’empresa Dimetronic S.A., per un import de 30.726.498,06 euros, la implantació sistema ATO (Automatic Train Operation) en la dita xarxa subterrània de Metrovalencia. El sistema operatiu d’ajuda a la conducció començarà a funcionar a finals de 2010 i permetrà oferir un nombre més gran de trens en circulació, ja que es passarà de 16 a 20 trens en servici per les diferents línies de Metrovalencia cada hora.
 
Gràcies a això, s’aconseguirà reduir el temps mitjà d’espera dels viatgers en les andanes, de quatre a tres minuts en els trams centrals de la xarxa. Una altra dels avantatges és l’increment de la seguretat, ja que s’elimina de la conducció la possible fallada humana en els esmentats trams subterranis. El ATO s’implantarà en les línies 1, 3 i 5 de Metrovalencia. En la Línia 1 en el tram comprés entre les estacions d’Entroncament i Sant Isidre, en la Línia 3 entre les estacions d’Alboraia i Aeroport i en la Línia 5 entre Marítim-Serrería i Aeroport i Marítim-Serrería i Sant Isidre.
 
Avantatges del ATO
 
Amb la incorporació d’este nou sistema es millorarà la velocitat, la regularitat, el confort, el funcionament i seguretat de la xarxa de metro. A més, es complementarà amb el denominat ATP DO, un sistema de protecció automàtica del tren que permet el control de la velocitat màxima dels trens i protegix a estos de forma segura i automàtica velocitats excessives, entre altres qüestions. Una vegada que el sistema ATP autoritza la velocitat màxima, el ATO s’encarrega de realitzar la conducció automàtica del tren.
 
Amb la implantació del sistema ATO (en la via i els trens) s’aposta per la sostenibilitat, ja que els trens viatgen sense necessitat d’accelerar i frenar bruscament, i finalment, disminuïx el nombre d’avaries ja que es tracta d’un sistema més fiable. Després dels treballs previs en la via realitzats per FGV, a partir d’ara comença la instal·lació del ATO en trens i en la xarxa subterrània de Metrovalencia.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...