Data
12 de August de 2017

FGV licita per 50 milions d’euros l’adquisició de nou material mòbil per a la Línia 9 del TRAM d’Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha licitat el subministrament de material mòbil de propulsió dual dièsel i elèctrica per a la xarxa del TRAM Metropolità d’Alacant per un import superior als 50 milions d’euros, IVA inclòs, segons ha publicat hui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). En concret, l’import de licitació per al subministrament de sis unitats i les peces de parc i reposat, útils i ferramentes especials ascendix a 52.852.800 euros, IVA inclòs, tenint en compte la possible adquisició posterior de més reposats.
 
El destí de les unitats serà la Línia 9 del TRAM (Benidorm-Dénia) i s’haurà de realitzar l’adaptació de les andanes al nou material, fent-los iguals a la resta de les línies i preveient el període de convivència de trens de pis alt i de pis davall. De totes maneres, també valdrien per a la Línia 1 (Luceros-Benidorm).
 
Actualment, el servici en la Línia 9 del TRAM Alacant es realitza amb sis trens dièsel de la sèrie 2.500, que té més de 50 anys en explotació, pel fet que són heretades de Feve al crear-se FGV. Fabricades entre 1966 i 1973, han sigut modificades i reformades en diverses ocasions en aspectes relacionats amb la motorització, imatge exterior, interior i climatització, però tenen un elevat cost de manteniment, falta de fiabilitat, obsolescència d’equips per ús, i estan desfasats respecte a les normatives actuals.

Per a aconseguir que la Línia 9 siga moderna i viable no sols és necessària la renovació integral de la via i el restaurat de les estacions que s’està duent a terme en l’actualitat, sinó també la introducció de nous trens que garantisquen la fiabilitat i seguretat, a més del confort, l’accessibilitat o la informació al client, d’acord amb els estàndards que FGV presta en la resta de les seues línies.

La Línia 9 compta amb unes característiques que la distingixen de la resta de la xarxa TRAM. No està electrificada i compta amb andanes altes, per la qual cosa han de tindre material exclusiu per a circular per ella, i s’han d’efectuar transbords a Benidorm si es vol passar de Línia 1 (Luceros-Benidorm) a Línia 9 (Benidorm-Dénia) per a realitzar el recorregut Alicante-Dénia.

Finalment, el nou material, per les seues característiques tècniques, ha de permetre circular en el mode tramviari, la qual cosa possibilita tranviarizar trams molt sensibles de la  Línia 9, com per exemple l’anunciada entrada a Dénia. Amb el mode tramviari creixen les possibilitats d’integració de les infraestructures de FGV en entorns urbans, permeabilizando la mobilitat de vianants i vehicles amb la plataforma tramviària.
Característiques del nou material mòbil.

Les noves unitats hauran de tindre un disseny i unes característiques tècniques actualitzades d’acord amb la normativa existent que permeten la utilització d’un equipament modern, amb sistemes de seguretat, sistemes de control i comunicacions de l’última tecnologia. Així mateix, hauran de ser d’alta fiabilitat, tant a nivell de vehicle com d’equipament, i oferir un cost de manteniment davall, menor que el dels vehicles actuals.

Quant a la tracció dual, esta permetria la circulació dels vehicles, tant en la part que està electrificada, Alicante-Benidorm (Línia 1), com la que no ho està, Benidorm-Dénia (Línia 9), amb l’avantatge que, si en el futur s’electrificara tota la línia, este nou material mòbil continuaria sent efectiu.

 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...