Data
07 de May de 2014

FGV llança el Pla de Patrocini Corporatiu de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha obert el termini per a rebre sol•licituds de participació i propostes d’empreses interessades a desenrotllar accions de patrocini corporatiu en les instal•lacions i serveis de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant. FGV ha elaborat un Pla de Patrocini Corporatiu en què arreplega les distintes propostes de col•laboració que oferix a empreses i entitats, i en el que s’inclou la codenominación de les instal•lacions o serveis de les xarxes que gestiona a València i Alacant.

FGV, igual que altres empreses del sector, ha decidit potenciar noves vies de negoci, destinades a incrementar l’obtenció d’ingressos addicionals, mitjançant un millor aprofitament dels actius de què disposa. L’objectiu és generar recursos addicionals a l’activitat principal de l’operació del transport públic de passatgers, a través de noves fonts d’ingressos que complementen la publicitat tradicional, la comercialització d’espais comercials o la venda automàtica (vending), entre altres accions.

Patrocini corporatiu en el TRAM

 

El Patrocini Corporatiu fa anys que es desenrotlla en el món de l’esport, de la docència (universitats privades) i fins i tot en el sector sanitari. En el sector del transport públic està avançant gradualment, gràcies a les iniciatives pioneres d’algunes xarxes de transport de metro de nova construcció com és el cas del Metro de Dubai, entre altres.
A Espanya, TMB i Metro Madrid ja han establit els seus primers contractes de Patrocini Corporatiu i, fins i tot, FGV en el TRAM d’Alacant ha desenrotllat les primeres accions d’aquestes característiques.

Aquest tipus de patrocinis en comparació amb altres activitats comercials com puguen ser la publicitat o les promocions es diferencien per la seua vocació a llarg termini i la seua capacitat per a generar ingressos, fins i tot en èpoques de menor activitat econòmica.

Què és el Patrocini Corporatiu?

El Patrocini Corporatiu definix a les accions que permeten l’obtenció d’uns ingressos a canvi d’unir una determinada marca a una instal•lació o servei. D’esta manera, s’agrupen una sèrie de drets de caràcter comercial i màrqueting, i es comercialitzen per part del propietari dels drets, per un període de temps prolongat, i que té com a finalitat la generació de més ingressos o la reducció de costos.

Entre tot aqueix possible conjunt d’accions, els drets de denominació (Naming Rights) són el més nou en el sector del transport. S’entén per aquest concepte les operacions de màrqueting, a través de les quals una empresa o organització adquirix els drets per a anomenar o identificar certs actius claus (tangibles i intangibles) per un període determinat de temps.

Patrocini Corporatiu en Metrovalencia

 

La venda o cessió dels drets del nom d’instal•lacions i serveis (Naming Rights), és una pràctica poc desenrotllada en el mercat nacional. I en l’actualitat, es presenta com la línia de generació d’ingressos més important per explotar, pels propietaris d’instal•lacions i serveis.

Instal•lacions o serveis inclosos en el pla

FGV considera que els prop de 70 milions de viatgers que transporta anualment (59 milions a València i 7 milions a Alacant) i la implantació d’un mitjà de transport que funciona 365 dies a l’any i aconseguix a més de 30 municipis a València i 15 a Alacant són aspectes interessants a tindre en compte per les empreses interessades. Són diverses les estacions que superen el milió de viatgers anuals, destacant Xàtiva i Colón amb més de quatre milions d’usuaris a l’any.

El Pla de Patrocini Corporatiu inclou com a elements susceptibles de ser patrocinats per altres empreses o entitats la denominació d’estacions o parades i línies de metro, serveis especials que l’empresa oferix en dates determinades o davant d’esdeveniments puntuals, la prestació de nous serveis per als clients o accions que desenrotlla i organitza Metrovalencia (activitats d’oci i cultura, exposicions…) de manera habitual.

La informació sobre el contingut d’aquest pla, així com el plec de condicions per a la presentació de sol•licituds de participació, està disponible en la pàgina web de l’empresa www.fgv.Es. El termini per a la recepció de propostes finalitza el pròxim 5 de març.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...