Data
01 de July de 2015

“FGV Oberta” oferix en la web de l’empresa les dades relatives a la seua gestió i activitat

Ferrocarrils de la Generalitat València (FGV) compta des de hui en la seua pàgina web (www.fgv.es) amb un apartat on es pot consultar tota la informació relativa al funcionament i gestió de l’empresa. Aquest Portal de Transparència, denominat “FGV Oberta”, se suma als mecanismes ja existents per part de l’entitat a l’hora de controlar i auditar la seua gestió.
Segons ha explicat el director-gerent de FGV, Pablo Cotino, que ha presentat aquesta iniciativa en el Consell d’Administració de l’empresa, “FGV complix amb aquest portal allò que s’ha establit en el seu Pla Estratègic 2014-16 i en la seua missió com a empresa pel que fa a participació i transparència”.
Al seu torn, “l’empresa complix amb el nou marc legal existent en aquesta matèria, alhora que dóna resposta a les demandes actuals que planteja la societat, oferint publicitat de la informació i les dades fonamentals de la seua activitat”, ha afegit Cotino.
FGV ha recopilat en els últims mesos la informació que s’oferix en aquest apartat, de manera que l’empresa s’avança a les exigències en matèria de transparència per a oferir en el seu web la informació relativa al seu funcionament.

Contingudes i dades incloses
El portal oferix la informació relativa a l’empresa distribuïda en les àrees següents: Àmbit Corporatiu, Relacions amb els Ciutadans, Recursos Econòmiques i Personals i Dades Obertes.
A més “FGV Oberta” compta amb un procediment pel qual tots aquells interessats poden sol•licitar i obtindre, si és el cas, la informació desitjada, garantint en tot moment la preservació de les dades especialment sensibles, d’acord amb la normativa vigent en matèria de Protecció de Dades.
Entre les dades que poden trobar els ciutadans es troben les dades bàsiques del seu organigrama i de la gestió dels serveis de Metrovalencia i el TRAM d’Alacant, indicadors de qualitat i carta de serveis i una detallada informació econòmica de l’activitat de l’empresa en què s’inclou ingressos i despeses, pressupostos detallat per àrees, subvencions i els contractes formalitzats, així com les dades relatives al patrimoni de l’entitat. Des del punt de vista de Recursos Humans s’ha incorporat la llista de lloc de treball de l’empresa i salaris.
Comissió de control i seguiment
Com a complement a aquest portal, l’empresa ha plantejat davant del Consell d’Administració una proposta de Codi de Bon Govern i la constitució d’una comissió per al control i seguiment de la implantació de la política de transparència en FGV, amb l’objectiu de realitzar anàlisi i propostes que permeten continuar avançant en aquesta matèria, d’acord amb la legislació que entre en vigor.
“En definitiva, es tracta d’un instrument amb què FGV fa un pas més com a empresa pública, responsable i compromesa amb la societat a què presta un servei de transport bàsic, capaç de garantir la mobilitat diària de milers de ciutadans”, ha destacat el director-gerent de l’empresa de la Generalitat
 

Notícies relacionades

04 - 10 - 2024

FGV facilita l’accés a les activitats programades a València i Alacant amb motiu de la celebració del 9 d’Octubre

Metrovalencia i TRAM d’Alacant permeten accedir en transport públic a les propostes festives organitzades per la Generalitat La programació d'actes...
01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...