Data
16 de May de 2016

FGV obri una investigació sobre l’incendi ocorregut junt amb les obres del TRAM d’Alacant a Altea

Ferrocarrils de la Generalitat València (FGV) ha obert una investigació per a conéixer els detalls ocorreguts en l’incendi que es va produir ahir diumenge junt amb les obres de renovació de via que l’empresa pública està duent a terme en la Línia 9 del TRAM Metropolità d’Alacant (Benidorm-Dénia) en el terme municipal d’Altea.

FGV està realitzant treballs de soldadura de carril en el punt quilomètric 61 de la Línia 9 del TRAM d’Alacant, prop del túnel del Mascarat, zona en què en els últims dies s’estan registrant forts vents, per la qual cosa està elaborant un informe per a aclarir el que succeïx.

De manera preventiva, des de l’empresa pública s’ha donat l’orde que no es realitzen este tipus de treballs quan el vent supere els 30 quilòmetres per hora.

Una inversió de 9,2 milions d’euros

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) va iniciar el 13 d’octubre les obres de renovació de via i condicionament d’infraestructura de la Línia 9 de la xarxa TRAM d’Alacant de FGV entre Altea i Calp. El pressupost d’esta actuació ascendix a 9,2 milions d’euros, IVA inclòs, i forma part de les actuacions previstes en el Pla de Modernització de la Línia 9 del TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia) per a garantir la qualitat del servici i aconseguir els estàndards de la resta de la xarxa.

Els treballs es desenrotllaran entre els punts quilomètrics 53+225 (Altea) i 64+620 (Calp) de l’esmentada Línia 9 del TRAM, amb una longitud total d’actuació d’11,395 km, incloent les estacions i baixadors d’Altea, Garganes, Cap Negret, Olla d’Altea i Calp.

L’objecte del projecte constructiu, que tindrà en conjunt nou mesos de termini per al seu desenrotllament, comprén la renovació integral de la superestructura de via; el condicionament complet de la infraestructura existent i millora d’alguns aspectes com a substitució de taulers, augment de gàlib en túnels, millora de la plataforma, millora del drenatge, mitigació de riscos geològics en talussos de trinxeres i terraplens, millores d’obra civil per a suport de les instal•lacions de senyalització i comunicacions; i les actuacions de condicionament i millora de les estacions.

Amb esta actuació, l’empresa pública de transports pretén millorar les condicions de seguretat, afavorir el confort de l’usuari, la durabilitat de la via i la reducció del manteniment de la Línia 9 del TRAM d’Alacant.
 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...