Data
11 de January de 2014

FGV obté 6 milions d’euros amb la venda d’energia generada per les seues plaques solars

La instal•lació de panells solars en les cobertes dels tallers de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha permés un estalvi en la factura elèctrica de 6,1 milions d’euros en els seus primers cinc anys de servei, gràcies a la venda de l’energia produïda en el dit període, que ha aconseguit la xifra de 14.129.407 kilowatios hora (kwh).

Aquestes dades equivalen que, des d’octubre del 2008 a setembre del 2013, s’ha evitat emetre 3.532 tones de CO2 a l’atmosfera i satisfer les necessitats elèctriques de 4.006 vivendes en el dit període.

En l’últim exercici, d’octubre del 2012 a setembre del 2013, la producció ha ascendit a 2.675.483 kwh, l’equivalent al consum elèctric quasi 769 cases, la qual cosa ha suposat la no emissió de 669 tones de CO2 a l’atmosfera i un estalvi d’1,3 milions d’euros en la factura energètica de FGV.

Per instal•lacions, en els últims dotze mesos, la que més ha produït ha sigut el taller d’El El Campello, amb 959.302 kwh, seguida del de València Sud, amb 732.090 kwh, Machado, amb 532.154 i, finalment, Tarongers, amb 451.937 kwh.

L’energia solar fotovoltaica basa el seu funcionament a transformar l’energia del sol, inesgotable i neta, en energia elèctrica. La llum solar, en incidir en les cèl•lules dels panells de silici, es transforma en la dita energia. El corrent continu generada pels mòduls es transforma en corrent alterna en l’inversor i el transformador eleva el voltatge fins al nivell de tensió de la xarxa elèctrica a què s’exporta.

FGV, d’acord amb la seua Declaració de Sostenibilitat que fixa l’optimització dels consums energètics i el compromís d’emprar energia renovable per a disminuir les emissions contaminants a l’atmosfera, va acabar d’instal•lar al setembre del 2008 un total de 10.400 panells solars fotovoltaics en les cobertes dels tallers de l’empresa, situats a València (Machado, Tarongers i València Sud) i Alacant (El El Campello), que es van connectar i van començar a produir energia en el mes d’octubre de fa cinc anys.

La dita instal•lació es va realitzar sobre una superfície de 18.000 metres quadrats, la qual cosa suposa la major instal•lació de plaques fotovoltaiques situades en cobertes industrials a la Comunitat Valenciana i una de les majors d’Espanya de caràcter públic.

L’actuació de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana, pressupostada en 10.141660,62 euros i que s’amortitzarà en una dècada quan la vida mitjana dels panells és de 25 anys, suposa per a FGV un estalvi mitjà anual d’1,2 milions d’euros en la factura elèctrica, la qual cosa significa que ja s’ha produït l’esmentat estalvi de més de sis milions d’euros.
 

Notícies relacionades

20 - 06 - 2026

TRAM d´Alacant va desplaçar el mes de maig passat més de 1,6 milions de viatgers

La Línia 2 va ser la més utilitzada, amb 602.240 usuaris i Luceros va ser l'esta-ció més concorreguda en sumar...
07 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant ampliarà les andanes de la parada de Porta de la Mar per a adaptar-los als nous tramvies que s’incorporen enguany

El procés de licitació s'ha obert per un import superior als tres milions d'euros i un termini d'execució de huit...
03 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant oferix este dissabte el primer servici especial nocturn previ a Fogueres amb motiu de la Desfilada del Ninot

S'ha previst reforçar el servici de les Línies 2, 3 i 4 fins a les tres de la matinada per...