Data
24 de November de 2010

FGV oferix serveis mínims del 60% en els aturs sindicals convocats a Alacant els caps de setmana d’agost







La crida de vaga afecta als maquinistes de les línies 1, 3, 4 i 4L de TRAM Metropolità d’Alacant, i ha desembocat en deu jornades alternes d’aturs parcials -tots els caps de setmana entre el 31 de juliol i el 29 d’agost- de dues hores de durada cadascun entre les 11 i les 13 h i les 18 i les 20 hores.

La Direcció general de Treball de la Generalitat Valenciana ha dictaminat que es garanteixin, com serveis essencials mínims, el 60 per cent de les circulacions ordinàries regulars dels trens i tramvies durant aquests dies. És a dir, que seguiran prestant servei 56 de les 90 circulacions programes durant les hores de vaga.

Els trens i tramvies afectats pels aturs que es trobin circulant en l’hora d’inici dels aturs haurien de continuar fins a l’estació -no baixador- més pròxim del recorregut, que permeti el seu estacionament sense obstaculitzar la circulació.

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana lamenta les molèsties que va a ocasionar als seus usuaris la nova convocatòria d’aturs que es farà el mes que major afluència de viatgers suporta la xarxa TRAM. El passat any més de 530.000 usuaris van utilitzar aquest mitjà de transport a l’agost.

 

Origen del conflicte

La convocatòria d’una nova vaga per part d’UGT i CC.OO., se sustenta en la negativa d’aquests sindicats a acceptar la proposta de l’empresa de disposar d’un gràfic únic que reguli la jornada laboral dels maquinistes del TRAM d’Alacant.

El nou gràfic funciona des de fa un mes sense que s’hagin produït problemes ni manques en la cobertura del servei, amb el que s’ha demostrat l’eficàcia i racionalització dels torns de treball que ha suposat la nova organització.

A més, s’afavoreix la rotació dels conductors per les tres línies electrificades (L1, L3 i L4), completa les seves capacitats per a desembolicar-se per diferents traçats i amb diferents tipus de trens o tramvies, i rendibilitza els recursos disponibles per a poder donar servei als futurs desenvolupaments de la xarxa.

Aquest nou gràfic no altera les condicions de treball dels maquinistes ni implica la perduda de cap lloc de treball, però si comporta una reorganització més eficaç del personal existent.

FGV lamenta l’actitud dels convocants que, malgrat gaudir d’unes condicions de treball favorables amb una jornada laboral inferior a les 40 hores setmanals i uns salaris mitjos de 35.000 euros anuals, van a paralitzar aquest servei en el període de més afluència de viatgers.

Els usuaris que desitgin ampliar la informació d’horaris i freqüències poden cridar al telèfon 900 72 04 72 d’Atenció al Client del TRAM Metropolità d’Alacant. Aquesta informació també està disponible en la pàgina web del TRAM (www.fgvalicante.com).

 

Notícies relacionades

20 - 06 - 2026

TRAM d´Alacant va desplaçar el mes de maig passat més de 1,6 milions de viatgers

La Línia 2 va ser la més utilitzada, amb 602.240 usuaris i Luceros va ser l'esta-ció més concorreguda en sumar...
07 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant ampliarà les andanes de la parada de Porta de la Mar per a adaptar-los als nous tramvies que s’incorporen enguany

El procés de licitació s'ha obert per un import superior als tres milions d'euros i un termini d'execució de huit...
03 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant oferix este dissabte el primer servici especial nocturn previ a Fogueres amb motiu de la Desfilada del Ninot

S'ha previst reforçar el servici de les Línies 2, 3 i 4 fins a les tres de la matinada per...