Data
11 de September de 2013

FGV participarà en l’elaboració del Sistema de Gestió de la Seguretat (SGS) del metro d’El Caire

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) participarà en el desenrotllament del Sistema de Gestió de la Seguretat (SGS) del metro d’El Caire (Egipte), segons ha anunciat oficialment l’Ambaixada Espanyola en la capital del país africà. FGV participa en aquest projecte en col•laboració amb l’empresa consultora INECO, TMB (Transports Metropolitans de Barcelona) i FGC (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya).

El pressupost d’execució del projecte és d’1,3 milions d’euros i està previst executar-ho al llarg de 24 mesos. El responsable del projecte en El Caire que supervisarà els treballs previstos és un tècnic de FGV que es desplaçarà a la capital d’Egipte per a coordinar els treballs relacionats amb el desenrotllament i posada en marxa d’aquest sistema, seguint les directrius proposades per la Unió Europea.

El metro d’El Caire té dues línies de 44 i 21,5 Quilòmetres, respectivament. La xarxa compta amb 55 estacions i un total aproximat de 800 milions de viatgers anuals. Els projectes d’ampliació contemplen la construcció noves línies.

Programa d’agermanament de la Unió Europea entre Espanya i Egipte

Aquesta actuació és un projecte d’agermanament (“Twinning Proyect”), finançat per la Unió Europea i gestionat per la FIIAPP (Fundació Internacional i per a Iberoamèrica d’Administració i Polítiques Públiques).

La FIIAPP és una institució pública espanyola dedicada a la cooperació internacional. Els seus objectius són millorar el marc institucional dels països en què treballa i enfortir la imatge d’Espanya i d’Europa en l’exterior. Els projectes de la FIIAPP busquen la millora dels marcs legals, de la funció pública i de la qualitat de vida dels ciutadans, a través de projectes d’assistència tècnica, d’I+D+i i de lideratge públic formant líders i alts funcionaris.

Desplegament i aplicació del sistema de gestió de la seguretat

El Sistema de Gestió de la Seguretat permet integrar de manera ordenada el conjunt de processos i activitats que contribuïxen a la detecció i control dels riscos inherents a tota explotació ferroviària.

El projecte del metro d’El Caire es dividix en tres línies de treball: desenrotllament del manual del propi SGS dins de l’organització i determinació de les bases per a la seua implantació; establiment del marc legal entre el Ministeri de Transports d’Egipte, la Unitat Nacional de Regulació de Seguretat Ferroviària i Metro El Caire i la reestructuració del departament de Seguretat i Qualitat de Metro El Caire, així com la formació de tota l’organització en matèria de seguretat ferroviària.

FGV compta amb una àmplia experiència en el desenrotllament d’aquest sistema de gestió de riscos. L’any 2009 FGV va decidir implantar aquest sistema, basat en les directrius emanades de la Directiva del Parlament Europeu 2004/49/CE, en la que es fixen uns objectius comuns de seguretat per als sistemes ferroviaris. A Espanya, FGV és pionera a adoptar de manera voluntària aquest sistema que permet detectar riscos abans, durant i al llarg de la implantació de qualsevol mesura tècnica o reglamentària, permetent la comparació amb altres explotacions.
 

Notícies relacionades

20 - 06 - 2026

TRAM d´Alacant va desplaçar el mes de maig passat més de 1,6 milions de viatgers

La Línia 2 va ser la més utilitzada, amb 602.240 usuaris i Luceros va ser l'esta-ció més concorreguda en sumar...
07 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant ampliarà les andanes de la parada de Porta de la Mar per a adaptar-los als nous tramvies que s’incorporen enguany

El procés de licitació s'ha obert per un import superior als tres milions d'euros i un termini d'execució de huit...
03 - 06 - 2026

TRAM d’Alacant oferix este dissabte el primer servici especial nocturn previ a Fogueres amb motiu de la Desfilada del Ninot

S'ha previst reforçar el servici de les Línies 2, 3 i 4 fins a les tres de la matinada per...