Data
20 de August de 2016

FGV reestablirà la circulació de trens entre Altea i Calp el pròxim 21 de maig

La consellera d´Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, ha mantingut hui a Altea una reunió de treball amb tècnics de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) per a conéixer l’estat de les obres i els treballs preparatoris per a la posada en marxa del tram Altea-Calp de la Línia 9 (Benidorm-Dénia) del TRAM d’Alacant.
 
Després de la reunió, a la que han assistit el director gerent de FGV, Ángel García de la Bandera, i la delegada de l’empresa pública d’Alacant, Pilar García Reche, s’ha confirmat que dissabte que ve 21 de maig, des de primera hora del matí, es reprendrà la circulació de trens entre Altea i Calp, una vegada han finalitzat les obres de modernització i renovació de via i s’han completat amb les proves prèvies i necessàries a la posada en marxa del servici.
 
Esta actuació, amb un pressupost de 9,2 milions d’euros, es va iniciar el passat mes d’octubre de 2015 i ha permés renovar i modernitzar la via i infraestructures dels més d’11 quilòmetres existents entre Altea i Calp, que inclou les estacions i baixadors d’Altea, Garganes, Cap Negret, Olla d’Altea i Calp. FGV ha posat a disposició dels usuaris desplaçaments amb autobús amb el mateix recorregut.
 
Els horaris i freqüències dels trens seran els mateixos que els existents abans de l’inici de les obres. Es poden consultar en la web tramalicante.es i en el telèfon gratuït 900 72 04 72. 
 
Obres de modernització de la Línia 9
 
La línia Benidorm-Dénia és una infraestructura dissenyada i construïda a principi del segle XX que ha funcionat de forma pràcticament ininterrompuda fins hui en dia i que requerix d’actualització per a millorar el seu nivell de servici. En 2015 es va commemorar el centenari de l’arribada del ferrocarril a Dénia.
 
Les obres executades per FGV han inclòs dos grans actuacions. En primer lloc, està la renovació integral de la superestructura de via, que inclou la renovació completa de la via amb carril UIC 54 en barra llarga soldada i la renovació també de les desviacions en les estacions de L’Olla i Estació de Calp, així com la resta d’aparells (encarriladoras a l’entrada dels ponts metàl·lics, aparell de dilatació a l’entrada del pont Algar i al final de l’obra).
 
La segona és la modernització i revisió de la infraestructura existent, que inclou la millora d’alguns aspectes com a substitució de viaductes, adequant-los a la normativa vigent, rehabilitació i reforç de taulers metàl·lics en els viaductes del riu Algar i Mascarat. La rehabilitació de les dites estructures ha consistit en la neteja per mitjà d’arena a pressió, emprimació dels perfils actuals i pintura de tota l’estructura, a més de l’adequació de corredors i baranes de seguretat.
 
També s’ha escomés la rehabilitació dels túnels de línia d’Altea 1 (96 metres), Altea 2 (138), La Galera (132,70 m), Mascarat 1 (78 m), Mascarat 2 (156 m), Mascarat 3 (16 m) i Maryvilla (219 m); la mitigació de riscos geològics en talussos de trinxeres i terraplens inclosos nous falsos túnels a Altea (93 m), boca sud del túnel de la Galera (23 m), la trinxera roja 1 (185 m) i trinxera roja 2 (90 m).

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...