Data
11 de May de 2012

FGV rep a una delegació de l’empresa britànica Northern Rail interessada en el tren-TRAM d’Alacant

 

VisitaFerrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha rebut la visita d’una delegació de l’empresa britànica Northern Rail, interessada pel model de tren-TRAM utilitzat en el TRAM Metropolità d’Alacant. Els responsables d’esta operadora ferroviària estudien implantar composicions semblants en el desenvolupament de les comunicacions interurbanes del nord del Regne Unit.

Responsables de FGV Alacant han mostrat als integrants d’esta delegació les característiques, prestacions i tecnologia del tren-TRAM, un model mixt i electrificat que s’adapta tant a recorreguts urbans com interurbans. La visita va començar en l’estació de Luceros, on el grup va prendre un tren que els va traslladar a l’estació de El Campello. Des d’allí, una llançadora especial els va portar fins als tallers, ubicats en este municipi.
 
Durant el viatge i en les instal·lacions en què FGV guarda, neta, repara i realitza el manteniment dels tren-TRAM i tranvies, els responsables de Northern Rail han pogut comprovar de primera mà les noves característiques tècniques, mecàniques i de disseny d’estos moderns vehicles.
Posteriorment, el grup ha viatjat a bord d’una d’estes unitats fins a Benidorm.
 
Northern Rail, que ja va realitzar una visita en 2010 a les instal·lacions del TRAM d’Alacant, estudia implantar les primeres composicions semblants als tren-TRAM entre diferents ciutats del nord de Regne Unit, país en què actualment és l’operador ferroviari més potent amb 4.800 empleats que atenen prop de 2.600 servicis locals i regionals cada dia de la setmana.
 
L’empresa opera principalment en el nord del país, i cobrix una zona en què residixen aproximadament 15 milions de persones. Northern Rail té actualment 290 trens dièsel i elèctrics que connecten prop de 500 estacions, un flota que podria veure’s implementada per trens semblants a què circulen a Alacant.
 
El tren-TRAM és un vehicle articulat lleuger que funciona com a tren de rodalia en l’àmbit metropolità i com a tramvia en l’àmbit urbà. Per les seues característiques, estos trens mixtos poden moure’s per la ciutat perquè té capacitat de circular en vies amb ràdios de corba tancats, desnivells variats i, a més, tenen una alta energia de frenada i acceleració.
 
El seu avantatge és que també presenten temps de viatge molt competitius en trajectes interurbans, sense necessitat de que els usuaris realitzen transbord, per la qual cosa poden considerar-se una opció perfecta per a donar resposta a les noves necessitats de mobilitat.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...