Data
14 de September de 2009

FGV rep la primera unitat de metro amb cinc cotxes que donarà servici a les Línies 3 i 5 de Metrovalencia

  • El combois passaran de tindre 60 a 75 metres de longitud i de 600 a 750 passatgers de capacitat
  • La inversió en 20 vehicles intermedis serà de 50 milions d’euros

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha rebut esta setmana la primera unitat de metro amb cinc cotxes, la qual permetrà iniciar les proves de funcionament dels nous combois de les Línies 3 i 5 de Metrovalencia, que passaran en els pròxims mesos de 60 a 75 metres de longitud i que permetran l’augment de capacitat dels mateixos de prop de 600 a al voltant de 750 passatgers. En principi, les primeres proves es realitzaran durant els mesos de juliol i agost sense passatgers, tant en superfície com en subterrani.

La següent unitat amb cinc cotxes es rebrà al setembre i, si les citades proves són positives, s’incorporaran al servici ordinari a raó d’una al mes, coincidint amb les entregues que realitza Vossloh cada eixe mateix termini de temps. Esta actuació s’emmarca dins de la renovació i ampliació del parc mòbil mampresa per la Conselleria d’Infraestructures i Transports, a través de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), que, des de l’any 2004 i fins a la data, hi ha invertit en l’adquisició de 62 unitats de metro, 40 cotxes intermedis i 21 tramvies un total de 540 milions d’euros (485 per a metro i 55 per a tramvia) per a Metrovalencia.

En esta ocasió, es tracta de la contractació a la multinacional alemanya de 20 cotxes motor intermedi per a altres tantes unitats de metro sèrie 4.300 per un import de prop de 50 milions d’euros que s’intercalaran en els vehicles que circulen en l’actualitat per les línies 3 i 5. La composició del comboi serà motora, remolc, motora, remolc i motora (MRMRM). Amb esta actuació s’aconseguirà transportar a més persones en cada trajecte, la qual redundarà en un desplaçament per als viatgers més còmode i menys massificat en dos de les línies de Metrovalencia que més volum d’usuaris tenen diàriament.

Ampliació d’andanes

Per a la posada en marxa del quint cotxe és necessari ampliar les andanes de superfície de les Línies 3 i 5, per a adaptar el seu grandària a les noves longituds dels trens, en concret els de les estacions d’Almàssera, Meliana, Foios, Albalat dels Sorells, Museros, Massamagrell, la Pobla de Farnals, Rafelbunyol, Sant Isidre, Paiporta, Picanya i Torrent. En este sentit, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha iniciat ja les obres d’ampliació de les andanes d’estacions en superfície de les línies 3 (Rafelbunyol-Aeroport) i 5 (Neptù-Aeroport/Torrent avinguda) que permetran la circulació dels nous trens de cinc cotxes.

Adjudicada l’obra amb un pressupost de 1.727.117,27 euros i un termini d’execució de cinc mesos, els treballs es van iniciar de nord a sud, començant per les estacions de Rafelbunyol, Pobla de Farnals i Massamagrell, per a continuar en les estacions cap a València i, posteriorment, cap al sud fins a Torrent.

Ampliació de tallers
 
Així mateix, FGV té previst ampliar els tallers de Machado corresponents a les Línies 3 i 5 de Metrovalencia, a fi d’adequar les instal·lacions a les necessitats generades per l’increment del parc mòbil de les Línies 3 i 5, i adaptar els seus equips a la longitud de les noves unitats integrades per cinc cotxes.
Entre les reformes previstes figuren l’ampliació de l’edifici de taller, la prolongació de trapes i andanes, l’ampliació de la platja de vies, la reubicació de la sitja d’arena i de la instal·lació de bombament, la reforma de les catenàries i la creació d’un nou trapa de torn.
 
En paral·lel a estes actuacions es procedirà a la reforma de tota la coberta de tallers, a la qual es dotarà de nous dispositius de ventilació i aïllament, i es construirà un nou edifici per a l’emmagatzemament de bogis. Està previst, així mateix, habilitar una zona pavimentada de 10 metres d’ample per davant de la nova fatxada per a la circulació de camions i ampliar el nombre de places d’aparcament de vehicles particulars, per mitjà de la creació d’una nova àrea d’estacionament davant de la subestació.
 
La sèrie 4.300
 
Els vehicles de la sèrie 4.300 disposen dels últims avanços tecnològics, amb un disseny de màxima seguretat, comoditats i prestacions, com a millores en l’aïllament acústic dels cotxes, aire condicionat independent per a cabina i compartiment de viatgers, equip de vídeo vigilància, preinstal·lació d’un equip de detecció d’incendis i equip de ràdio tren-terra. Les noves unitats compten amb els últims avanços d’ajudes a la conducció i al manteniment, oferint al conductor informació sobre incidències i actuacions recomanades per mitjà de connexió a l’ordinador, així com la informació històrica necessària per al manteniment predictivo. En sistemes de seguretat, estan dotades de sistemes FAP i ATP i compten amb la preinstal·lació del sistema LLIGUE, sense conductor.
 
La velocitat màxima prevista en servici d’estos trens és de 80 km/h i la capacitat és 750 persones, distribuïts en cinc cotxes, dos caps motors, dos remolcs i l’esmentat cotxe intermedi, que també és motora. Posseïxen una longitud de 75 metres (15 metres cada cotxe), un pes superior a les 130 tones (el pes de cada cotxe depén de si és motora –Més pes- que remolc), una altura de 4 metres i una amplària de 2,55 metres

 

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...