Data
07 de May de 2012

FGV rep una delegació d’Israel interessada pels trenes-TRAM que circulen entre Alacant i Benidorm

 

El TRAM Metropolità d’Alacant s’ha convertit en un referent internacional en matèria de transport. Per eixa raó, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) rep ben sovint delegacions de nombrosos països que prenen l’exemple del sistema mixt tren-TRAM implantat en la província. En esta ocasió, li va tocar el torn a Israel, des d’on venia la delegació que va visitar ahir les instal·lacions del tramvia alacantí.

És la segona vegada que una delegació de l’empresa Yefe Nof LTD, de la ciutat d’Haifa, viatja fins a Alacant, dau el seu interés per conéixer el funcionament de la xarxa TRAM. Cinc responsables d’esta entitat especialitzada en l’explotació de transport públic van visitar els tallers d’El El Campello, en els que es realitza el manteniment i posada al punt dels trens, i van fer un recorregut fins a Alacant per a conéixer de primera mà el post de comandament de l’estació de la Marina.
 
Els trenes-TRAM són unes modernes unitats de transport que s’adapten tant a trams de via tramviaris (urbans) com a ferroviaris (interurbans). Es tracta de composicions integrades, ecològiques i modernes la versatilitat d’estes de les quals composicions les convertix en una opció perfecta per a connectar trams urbans i interurbans sense necessitat de realitzar transbords.
 
Estes característiques coincidixen amb les necessitats de l’operador de transport encarregat de connectar els 45 quilòmetres que separen la localitat d’Haifa de la de Natzaret.
 
Yefe Nof és una empresa mixta, integrada per agents municipals i capital privat, que ja té experiència en l’explotació del transport públic de la zona. No obstant, ha volgut prendre el model de FGV com a referència a l’hora d’estudiar l’explotació que implantarà entre estes dos ciutats: Haifa, en la costa i amb una població de més de 300.000 habitants i Natzaret, en l’interior amb uns 100.000 habitants.
 
Temps de viatge competitius
 
Alacant és la primera ciutat d’Espanya, i una de les primeres d’Europa, per les que circulen trens d’estes característiques. El model utilitzat per FGV, els trenes-TRAM monotensión, ha sigut exportat a Mallorca per on prompte circularan 6 composicions semblants a les d’Alacant, fabricades per Vossloh.
 
El tren-TRAM de FGV és un vehicle articulat lleuger que funciona com a tren de rodalia en l’àmbit metropolità i com a tramvia en l’àmbit urbà. Per les seues característiques, estos trens mixtos poden moure’s per la ciutat perquè té capacitat de desplaçar-se per vies amb ràdios de corba tancats, desnivells variats i, a més, tenen una alta energia de frenada i acceleració.
 
El seu avantatge és que també presenten temps de viatge molt competitius en trajectes interurbans, sense necessitat de que els usuaris realitzen transbord, per la qual cosa poden considerar-se una opció perfecta per a donar resposta a les noves necessitats de mobilitat.

Notícies relacionades

01 - 12 - 2023

Pradas presenta el nou sistema de traducció de llengua de signes dels Centres d’Atenció al Client de TRAM d’Alacant

La consellera d'Infraestructures ha destacat que esta iniciativa en la qual ha participat Fesord CV facilita l'accés al transport públic...
08 - 07 - 2023

FGV va facilitar la mobilitat de 1,8 persones usuàries en TRAM d’Alacant al juny

Els desplaçaments van suposar un 32,5% més que en 2022 i 449.594 més de viatgers i viatgeres que en el...
29 - 06 - 2023

FGV prestarà servei d’autobús entre Teulada i Calp amb motiu de l’última fase de les obres del nou viaducte sobre el barranc del Quisi en Benissa

La interrupció del servei comença el dissabte 1 de juliol i està prevista per un període aproximat de dues setmanes...